نوشته شده توسط : نت نیوز

کلاژن درمانی برای پوست و مو (کلاژن درمانی) کلاژن درمانی برای پوست و مو (کلاژن درمانی)
کلاژن یکی از فراوان ترین پروتئین ها در بدن انسان است که بیشتر پوست، مو و ناخن ها را تشکیل می دهد، بنابراین جای تعجب نیست که این پروتئین شناخته شده و دوست داشتنی در دنیای زیبایی است.
کلاژن پروتئینی با زنجیره‌های اسید آمینه طولانی است و در واقع فراوان‌ترین پروتئین در بدن است. این پروتئین حاوی اسیدهای آمینه گلیسین، پرولین، هیدروکسی و آرژنین است و جزء ضروری بافت های همبند حیوانات از جمله غضروف الاستیک و الاستیک، پوست و مو است.
پروتئین کلاژن 30 درصد از کل پروتئین بدن و 70 درصد از پروتئین پوست را تشکیل می دهد، اما خبر بد این است که تولید کلاژن طبیعی بدن با افزایش سن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
مطالعات آلمانی نشان داده است که کلاژن در بدن ناخن ها را در دراز مدت ضخیم و سفت می کند. این میدان همچنین نشان می دهد که وقتی کلاژن کافی در بدن وجود دارد، نسبت مو ضخیم تر و سفت تر می شود. از ریزش مو جلوگیری می کند. از رشد موهای درونی جلوگیری می کند.
بهتر است بدانید که کلاژن از پروتئین روزانه شما ساخته می شود و هیچ رژیم غذایی فوق العاده ای وجود ندارد که آن را افزایش دهد. به عنوان مثال یکی از ویتامین های لازم برای تولید کلاژن در بدن ویتامین C یا اسید اسکوربیک است. با این حال، اگر بدن شما نمی تواند ویتامین C را ذخیره کند، باید مقدار کافی از آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
کلاژن یکی از مواردی است که آسیب ها و مشکلات پوستی را به صورت کاملا طبیعی درمان می کند، بنابراین وجود مقدار مناسب آن در بافت های بدن بسیار مهم است. از آنجایی که کلاژن کاربردهای زیادی در بدن دارد، متخصصان از مکمل ها و روش های درمانی مختلفی برای افزایش آن استفاده می کنند.
معرفی کلاژن تراپی
نوع کلاژن
سه نوع کلاژن وجود دارد:
کلاژن نوع I که 90 درصد پوست، مو، ناخن ها، اندام ها، استخوان ها و رباط ها را تشکیل می دهد.
کلاژن نوع 2 که ماده اصلی در تشکیل غضروف است.
کلاژن نوع III در پروتئین فیبری استخوان، غضروف، عاج، تاندون ها و سایر بافت های همبند یافت می شود.
همچنین بخوانید: بازار کار پاک کننده پوست (درآمد پاک کننده پوست و مشاغل مراقبت از پوست)
منابع کلاژن
شما می توانید کلاژن را از راه های مختلفی دریافت کنید، به عنوان مثال قرص های کلاژن حاوی حداکثر یک گرم کلاژن در هر قرص هستند و همچنین ممکن است حاوی مقادیر کمی ویتامین C باشند (ما اشاره کردیم که منابع ویتامین C می توانند به ساخت کلاژن در بدن کمک کنند). او می تواند.)
استفاده از پودر و مایع کلاژن یک روش جایگزین برای افرادی است که در مصرف قرص ها مشکل دارند. اگر گیاهخوار هستید، این روزها کلاژن های برگ/کامل نیز در دسترس عموم است که به جای محصولات حیوانی با جوانه گندم و ویتامین ها ساخته می شوند. شما می توانید با خوردن ماهی، گوشت گاو و مرغ شانس دریافت کلاژن را در رژیم غذایی روزانه خود افزایش دهید.
استفاده از کلاژن در بدن
احیا کننده و تقویت کننده پوست
کاهش چین و چروک صورت
رطوبت پوست را افزایش می دهد و به حفظ آن کمک می کند
پوست تمیز و صاف
رشد مو و ناخن را تقویت می کند
افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی به بدن
عملکرد تاندون بدن را بهبود می بخشد و انعطاف پذیری و قدرت را بهبود می بخشد
کاهش درد مفاصل
بهبود آسیب های ورزشی و بازیابی تون عضلات
استحکام استخوان ها را افزایش می دهد و روند پوکی استخوان را به ویژه پس از یائسگی کاهش می دهد
اشتها را کاهش می دهد و به حفظ فرم کمک می کند
مصرف مکمل های کلاژن از پوست
قبل از شروع مصرف مکمل های کلاژن به امید بهبود پوست خود، به خاطر داشته باشید که در حال حاضر هیچ اطلاعات یا تحقیق دقیقی در مورد کلاژن رژیم غذایی و منابع کاملاً فراوان و 100 درصد آن وجود ندارد. در نتیجه هنوز نمی توان با قاطعیت گفت که این مکمل ها بر روی پوست افرادی که از یک رژیم غذایی متعادل با منابع پروتئینی متنوع مانند مرغ، ماهی، تخم مرغ، آجیل و ماست پیروی می کنند، تاثیر ۱۰۰ درصدی خواهند داشت. در واقع، بسیاری از منابع و مراجع پزشکی بر این باورند که یک رژیم غذایی مناسب روزانه می تواند بدن را از نیاز به مصرف مکمل های زیادی از جمله مکمل های کلاژن جلوگیری کند.
اما اگر بر این باورید که رژیم غذایی نیازهای بدن شما را برآورده نمی کند یا از منابع کافی پروتئین استفاده نمی کند، بهتر است از مکمل مناسب و ترجیحا طبق تجویز متخصص تغذیه استفاده کنید.
مصرف مکمل های کلاژن برای مو
بازگرداندن سلامت موها یکی از دغدغه های مهم افرادی است که به دلایل مختلف از جمله شستشوی محصولات و حالت دادن نامناسب، جوانی و زیبایی موهای خود را از دست داده اند. یکی از راه های تقویت مو، اصلاح رژیم غذایی است. گفتیم با افزایش سن سطح طبیعی کلاژن در بدن کاهش می یابد و در نتیجه رشد بدن برای حفظ ساختار پوست و استخوان ها چندین برابر اهمیت پیدا می کند.
همچنین بخوانید : پسوریازیس اطراف صورت یا چشم (روش های درمان و پیشگیری)
طبق تحقیقات انجام شده، کلاژن نه تنها در حفظ فولیکول ها و ساختار مو و جلوگیری از ریزش و شکستگی مو موثر است، بلکه می تواند با تحریک رنگدانه و حفظ رنگدانه های مو، از سفید شدن موها در دوران پیری جلوگیری کند.
برای کلاژن درمانی مو می توانید از سرم ها، کرم ها، ماسک ها و شامپوهای کلاژن ساز استفاده کنید.
لاساگا اوله کلاژن درمانی مو
مرحله اول: ابتدا موهای خود را با آب گرم بشویید، سپس موهای خود را با دو دست با شامپوی ملایم شامپو بزنید، مطمئن شوید که تمام موها و ریشه ها با شامپو پوشانده شده است، سپس کاملا آبکشی کنید.
مرحله دوم: در این مرحله موها باید تا حدی خشک شوند، بنابراین از حوله استفاده کنید و به آرامی آن را خشک کنید تا مرطوب شود. استفاده از هوای خیلی گرم در این مرحله توصیه نمی شود.
مرحله سوم: در این مرحله موها به چند قسمت تقسیم شده و با گیره از هم جدا می شوند. تعداد قسمت های این قسمت به اندازه موهای شما بستگی دارد.
مرحله چهارم: مقداری از محصول کلاژن درمانی را در ظرفی بریزید و با برس رنگ مو مخلوط کنید تا یکدست شود. این مقدار به حجم موهای شما بستگی دارد.
مرحله 5: درست مانند رنگ کردن مو، مقدار کافی از محصول را بردارید و آن را از پشت سر تا ریشه موها بمالید و پوست سر را با دستان خود ماساژ دهید. حتما تمام پوست سر و ریشه مو را بپوشانید
مرحله ششم: به مدت یک ساعت سر خود را با ماسک مو بپوشانید تا مواد به خوبی به پوست سر و فولیکول های مو نفوذ کنند. برای افرادی که موهای نازک و نازکی دارند، توصیه می شود این زمان را به 50 دقیقه کاهش دهند.
مرحله هفتم: موهای خود را کاملا با آب گرم بشویید. توجه داشته باشید که در این مرحله نباید هیچ ماده ای در مو باقی بماند. پس با وسواس بیشتری بشویید.
مرحله هشتم: در این مرحله باید از کمی نرم کننده استفاده کنید. سپس موهای خود را با نرم کننده ماساژ دهید و پس از دو تا سه دقیقه بشویید.
مرحله 9: این مرحله شامل خشک کردن مو است. بهترین راه این است که موهای خود را به طور طبیعی در هوای اتاق خشک کنید. اما در صورت تمایل می توانید از هوای گرم سشوار برای حالت دادن و خشک کردن موهای خود استفاده کنید. (وقتی موها کاملا خشک شد، اگر می خواهید موها را صاف کنید، می توانید از اتو مو برای این کار استفاده کنید)
همچنین بخوانید : عوارض و خطرات رنگ کردن مو برای برخی افراد
کلاژن درمانی
متخصصان از خواص منحصر به فرد کلاژن دهان برای انواع بیماری ها و جوان سازی استفاده می کنند. متخصصان تغذیه به شدت بر استفاده از منابع کلاژن در رژیم غذایی روزانه و حتی در رژیم های کاهش وزن تاکید دارند.
یکی از سریع ترین راه های درمان کلاژن، روش تزریق است. که به بازیابی سریع بافت پوست از دست رفته کمک می کند و تزریق کلاژن به اپیدرم یا درم
این به نوبه خود بافت ماهیچه ای صورت را تقویت می کند و بسیاری از مشکلات پوستی مانند چین و چروک را بهبود می بخشد.
یکی دیگر از روش های درمانی برای تحریک کلاژن سازی پوست می تواند استفاده از دستگاه های جوان کننده مانند هایفوتراپی باشد که امواج رادیویی ایمن را به داخل پوست ساطع می کند و تولید کلاژن را برای جوان سازی پوست تحریک می کند.
تکنیک های دیگری مانند میکرونیدلینگ، درمان با نور قرمز LED، RF فرکشنال، لایه برداری شیمیایی، درماپین، میکرودرم ابریژن و کربوکسی تراپی نیز به تحریک تولید کلاژن و جوانسازی پوست کمک می کند.
مزایا و فواید کلاژن درمانی یا کلاژن درمانی
کلاژن تراپی بدون شک یکی از بهترین روش هایی است که می توان از آن برای بازیابی و بهبود زیبایی پوست استفاده کرد، علاوه بر این، این روش عوارض کمتری برای بیمار دارد. و یکی از مطمئن ترین راه هاست. همانطور که در بالا اشاره شد کلاژن یکی از اجزای اصلی رشد مو و سلامت پوست و مو است. بنابراین افزایش مقدار آن در بدن مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند. از روش تزریق کلاژن درمانی نه فقط صورت
مضرات کلاژن درمانی یا کلاژن درمانی
کلاژن درمانی دارای معایبی است که نتوان از مزایای قابل توجه آن برای همه بیماران بهره برد. یکی از معایب اصلی این روش هزینه درمان کلاژن است که معمولا یکی از گران ترین روش های زیبایی است. همچنین کلاژن درمانی ماندگاری کمی دارد. دلیل این امر مکانیسم های تعدیل بدن است که در طی فرآیند شیمیایی به سرعت کلاژن اضافی را از بین می برد، بنابراین پس از 4-6 ماه باید دوباره به کلینیک زیبایی مراجعه کنید.

 

https://fatemehhabashi.com/collagen-therapy/



:: بازدید از این مطلب : 26408
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 آبان 1401 | نظرات ()