نوشته شده توسط : نت نیوز

 ابوالقاسم کوره‌چینی در جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان که یکشنبه شب برگزار شد، در خصوص موجودی کالاهای اساسی اظهار کرد: در حال حاضر مشکلی که وجود دارد دو نرخی بودن قیمت شکر است؛ قیمت یک کیلوگرم شکر برای مصرف خانوار ۸ هزار و ۷۰۰ تومان است اما قیمت صنفی صنعتی آن هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: هر چند کارگروه تنظیم بازار کشور اعلام کرده است که شکر باید در قالب بسته‌بندی‌های یک کیلوگرمی توزیع شود اما ظرفیت واحدهای بسته‌بندی کارخانجات به اندازه نیاز استان خوزستان نیست و این مساله نیز یکی از مشکلات است.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز گفت: بسیاری از واحدها تخلف می‌کنند و واحد صنفی، شکر مورد نیاز خود را از سهمیه شکر مصارف خانوار تامین می‌کند و همین مساله منجر به احساس کمبود شکر شده است.

کوره‌چینی بیان کرد: در حال حاضر قیمت شکر فله درب کارخانه ۶ هزار و ۶۵۰ تومان است اما با بسته‌بندی، قیمت آن به ۸ هزار و ۷۰۰ می‌رسد یعنی یک بسته‌بندی برای مردم ۲ هزار و خرده‌ای آب می‌خورد.

وی افزود: البته هزینه‌های بسته‌بندی در کالاهای دیگر نیز بالا است و در برخی کالاها شاید هزینه بسته‌بندی ۷ تا ۸ هزار تومان باشد.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز گفت: پیشنهاد می‌شود به صورت مداوم سهمیه بیشتری به ۳۰ واحد صنفی منتخب اختصاص دهیم تا اگر مردم نتوانستند از فروشگاه‌های اطراف محله‌های خود اقلام مورد نیاز را تامین کنند، به این فروشگاه‌ها بروند.

کوره‌چینی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون، قیمت برنج ایرانی نیز حدود ۲۵ درصد گران شده است؛ برنج‌فروشان تبانی‌هایی بین خود انجام می‌دهند و برنج را دپو می‌کنند و نمی‌فروشند تا قیمت آن را افزایش دهند که باید با این افراد برخورد شود.

وی افزود: هر ساله دولت اول مردادماه یا شهریورماه به منظور حمایت از برنج‌کاران شمال، واردات برنج را ممنوع می‌کند که یک سال این کار را انجام نداد. اگر این ممنوعیت اعمال شود و برنج‌کار در این مدت، برنج را وارد بازار نکند؛ در مدت ممنوعیت واردات برنج و تشنگی بازار برنج را وارد بازار می‌کند و با قیمت دلخواه می‌فروشد.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز تصریح کرد: برنج‌کاران استان‌های شمالی چه کاری برای بقیه استان‌ها انجام داده‌اند؟ آیا در این مقطع، برنج را ارزان‌تر می‌کنند؟ بنابراین باید این ممنوعیت‌ها برداشته شود زیرا در قیمت برنج خارجی تاثیرگذار است.

وی افزود: قیمت حبوبات نیز از اسفندماه ۱۵ درصد افزایش یافته است اما به احتمال زیاد از ۱۵ فروردین‌ماه به بعد به جز نخود گرد، قیمت دیگر اقلام حبوبات کاهش می‌یابد.



:: بازدید از این مطلب : 801
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت نیوز

فروشندگانی که فروش مواد اولیه صنایع غذایی را بر عهده دارند شرکت های بازرگانی می باشند. مواد غذایی مثل گوشت، مرغ و سبزیجات که هر روزه در فروشگاههای شهر به عنوان غذای تازه فروش میروند همیشه آنقدرها هم تازه نیستند و زنجیرهی تولید تا رسیدن آنها به ویترین فروشگاه، بر خلاف انتظار، چندان سریع نیست. در واقع بر خلاف تصور رایج که مردم فکر میکنند، بیشتر کارخانههای غذای منجمد، مواد بیکیفیت را منجمد میخرند و منجمد و بستهبندی میکنند، اما مواد اولیهی محصولات پمینا، از بالاترین کیفیت محصولات موجود در بازار که به صورت تازه تهیه میشوند و با استاندارد بالایی به کارخانه تحویل میشوند، تهیه میشود. رفتن از فرودگاه به ماله با فرابر حدود نفری ۴۰ روفیه قیمت دارد. فروش - با تحقیق و توسعه و مذاکره یک محصول قابل قبول را با یک قیمت مناسب نسبت به کیفیت مواد اولیه غذایی ارائه می نماید. پس از گرفتن بسته های پستی از پستخانه و یا جعبه ی پست منزل تان دستان خود را برای حداقل 20 ثانیه با آب و صابون بشویید. اگر آب و صابون در دسترس نیست از یک ضدعفونی کننده ی دست حاوی حداقل 60٪ الکل استفاده کنید. از این روی به هیچ وجه عدم موجودی از سوی تامین کننده های مواد اولیه غذایی پذیرفته نیست و واحدهای تامین کننده حرفه ای، همیشه مواد اولیه را به اندازه کافی و نیاز بازار، موجود دارند.

شرکت های فراوانی در حوزه ی تولید و خرید و فروش مواد اولیه ی صنایع غذایی مشغول به کارند و پیش بینی می شود شرکت های فراوان دیگری نیز به جمع آن ها پیوسته و شروع به رقابت کنند. میوه ها، قارچ ها و سبزیجات از مزارع، غارها و درختان جمع می شوند و دارای مقادیر زیادی ویتامین هستند و تمایل به شیرینی یا تا حدی تلخ بودن دارند. این رنگ دانه زرد نارنجی است که سبزیجات و میوه ها را به رنگ های غنی خود می دهد. این چیزی است که کمک می کند تا خریدار از کیفیت و سلامت محصولات خود که بر پایه این مواد اولیه تولید شده است، اطمینان داشته و بتواند این محصولات را البته پس از انجام آزمایش های کنترل کیفیت لازم، به بازار مشتریان هدف خود، ارائه کند. نکته: لازم به ذکر است که پس از تحویل مواد اولیه غذایی به واحدهای تولیدی محصولات غذایی، مسئولیت نگهداری و حفظ سلامت آن ها، بر عهده خریدار خواهد بود.

سفارش دهید و در منزل تحویل بگیرید. این داستان کسانی است که برای خرید مواد غذایی تازه تعصب دارند اما این همهی ماجرا نیست و لازم است حقایقی را در مورد آن بدانید. انواع میوهها و سبزیهای تازه و سایر خوراکیهای محبوب محلی در این سوپرمارکت عرضه میشود. این شرکت در کشور ترکیه فعالیت می کند و قادر است که از کشورهای خارجی بسیار زیادی سانواع محوصلات و مواد اولیه ار وارد کشور ترکیه کرده و سپس به ایران تحویل دهد. در غیر اینصورت حداقل 2 متر فاصله از فرد تحویل دهنده را حفظ کنید . تمادکالا با توجه به نیاز مشتری از بین محصولات موجود در بازار، سه دسته از محصولات صنایع غذایی از جمله اسانس ها و طعم دهنده ها، ژل سازها و صمغ ها و رنگ های خوراکی را با بهترین کیفیت عرضه می کند. خرید مواد اولیه غذایی (مواد تشکیل دهنده ، ابزارهای فرآوری و مواد بسته بندی) پایه و اساس محصولات غذایی می باشند. مواد اولیه (مواد تشکیل دهنده، ابزارهای فرآوری و مواد بسته بندی) پایه و اساس محصولات غذایی می باشند. تعیین اینکه آیا اقدامات ایمنی موجود در محصول در حال دور زدن هستند (به عنوان مثال، اندازه ذرات برای دستگاههای موجود یا بسته بندی فلزی که از یک آشکارساز فلزی پایین عبور می کنند، بسیار بزرگ است).

با توجه به نیاز قابل توجه کارخانه های تولید و بسته بندی مواد غذایی، زمینه گسترده ای در خصوص خرید مواد اولیه غذایی وجود دارد و در بسیاری از موارد، به دلیل نقص کیفیت این مواد اولیه، مشکلاتی در خطوط تولید و خروجی محصولات به وجود خواهد آمد. فارغ از این که مسافت بین واحد تامین کننده و واحد تولیدکننده مواد غذایی تا چه اندازه باشد (حتی کوتاه ترین مسافت)، باز لازم است که تمام قوانین و استانداردهای حمل و نقل با توجه به ماهیت مواد اولیه، رعایت گردد. حمل و نقل بهداشتی و اصولی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. این بنای یادبود در بخش جنوب شرقی جزیرهی ماله قرار دارد و به قربانیان سونامی سال ۲۰۰۴ در پی زلزلهی اقیانوس هند، تقدیم شده است. هنگام خرید و در صف ها از دیگران حدود 2 متر فاصله بگیرید. پمینا تازهتر است یا خرید شخصی برای خانه؟ اول بودن در خرید صبح، باعث انتخابهای بیشتر است و علاوه بر آن شانس خریدن محصولات غذایی تازه را بالاتر میبرد. اما اینها همه شرایط ایدهآل است و در عمل ممکن است همهی این شرایط مهیا نباشد و افراد درگیر در این زنجیرهی بسیار مهم، کارشان را به خوبی انجام ندهند و خود این باعث میشود که از شرایط تازه و کیفیت محصول نمیتوان مطمئن بود.

https://irchem.ir/dietary/



:: بازدید از این مطلب : 8471
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()