نوشته شده توسط : نت نیوز

من خودم تنهایی روزای خوبتو میسازم
میشه یکم ساده بگردی رو این چیزا حساسم
شما کارتون معلومه درسته خاکی و خون گرمی
تو مثل خودم میمونی با هرکی نمیگردی
عادتت میدم بی من جایی نری همش بهونمو بگیری
عادتت میدم بهم بگی نفس روزی یه بار همو ببینیم
عادتت میدم بی من جایی نری همش بهونمو بگیری
عادتت میدم بهم بگی نفس روزی یه بار همو ببینیم
جز تو کی پای حرفای دلم میشینه
جز من کی کمتر از گلم بهت نمیگه
حیفه بخواد این رابطه جدی نباشه
عشقت میخواد هرشب به موقع خونه باشه
عادتت میدم بی من جایی نری همش بهونمو بگیری
عادتت میدم بهم بگی نفس روزی یه بار همو ببینیم
عادتت میدم بی من جایی نری همش بهونمو بگیری
عادتت میدم بهم بگی نفس روزی یه بار همو ببینیمجوان ایرانی (irjavan.com)

متن آهنگ عادت از سهراب پاکزاد



:: بازدید از این مطلب : 519
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت نیوز

کارتریج چیست؟ انواع کارتریج برای پرینترهای لیزری و جوهرافشان

چه در خانه چاپگر داشته باشید و چه در محل کار از این دستگاه استفاده می کنید، باید با برخی از مهم ترین قطعات این دستگاه آشنا باشید. یکی از مهم ترین قسمت های چاپگر، کارتریج است. این قطعه قلب تپنده هر چاپگری است و عملکرد صحیح دستگاه مستقیماً به وضعیت و حتی نوع آن بستگی دارد. اگر نمی دانید این قطعه قابل مصرف و قابل جابجایی در چاپگر شما چگونه کار می کند، این مقاله برای شما مناسب است. در این مقاله به معرفی انواع کارتریج و نحوه کار آن ها می پردازیم و شما را با کارتریج های لیزری و پرینتر جوهر افشان آشنا می کنیم.



کارتریج چیست و در چاپگر چه کاربردهایی دارد؟

اگر از برخی افراد تصادفی بپرسید که معنای کارت چیست، اکثر آنها این قسمت را به عنوان جوهر یا ماده ای که مسئول چاپ اسناد روی کارت است توصیف می کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، وقت آن رسیده که از شر این باور غلط خلاص شوید و ماهیت واقعی آن را بشناسید.



کارتریج چاپگر

کارتریج در لغت به معنای ظرف استوانه‌ای است که جوهر یا هر ماده دیگری را در خود جای می‌دهد و برای استفاده در روش‌های مختلف طراحی شده است. این ظرف مفهومی مانند آنچه در دستگاه چاپ استفاده می شود دارد و مواد مورد استفاده برای انجام کار چاپ را در خود ذخیره می کند. در واقع این ماده در پرینترهای مختلف خواص ویژه ای دارد که در قسمت های بعدی به طور مفصل به آن می پردازیم.

بسته به نوع چاپگری که دارید، کارتریج چاپگر شما مقدار مشخصی جوهر یا تونر را ذخیره می کند. در فرآیند چاپ، این مواد از طریق لوله یا درام بر روی کاغذ مورد نظر پخش شده و عملیات چاپ انجام می شود. تونر و کارتریج جوهر مورد استفاده در پرینترهای لیزری و جوهرافشان به ترتیب دارای عملکردهای خاصی هستند که در ادامه به معرفی این عملکردها و مزایای آن می پردازیم.

کارتریج پیچیده ترین و مهم ترین قسمت این نوع ماشین های اداری است که بسته به نوع چاپگر، عملکردهای متفاوتی را ارائه می دهد. فرض کنید چاپگرها به دو دسته تقسیم می شوند: جوهر افشان و لیزر. چاپگرهای جوهرافشان فرآیند چاپ را با استفاده از جوهر بهبود می بخشند، در حالی که چاپگرهای لیزری از تونر و فناوری لیزری برای ارائه اطلاعات اضافی به صفحه استفاده می کنند.


کارتریج جوهر در چاپگر جوهر افشان

قبل از اینکه به نحوه عملکرد کارتریج های جوهر در چاپگر جوهرافشان بپردازیم، بد نیست توضیح مختصری در مورد این نوع چاپگر ارائه دهیم. چاپگرهای جوهرافشان همانطور که از نامشان پیداست از جوهر برای چاپ استفاده می کنند. این جوهر بدون تماس مستقیم با کاغذ، فایل مورد نظر را بر روی کاغذ با کیفیت خوب پخش و چاپ می کند. جوهر چاپگر جوهر افشان که با استفاده از رنگ یا رنگدانه فرموله شده است، به صورت رنگی یا مشکی در دسترس مشتریان است.

کارتریج چاپگر جوهر افشان اساساً یک مخزن ذخیره جوهر است که در این نوع چاپگرها استفاده می شود. این مدل دارای سر اسپری هد و سند و نازل های متعدد می باشد. همانطور که در قسمت قبل گفتیم، جوهرهای مورد استفاده در چاپگرهای جوهرافشان شامل رنگ یا پیگمنت است. بر این اساس کارتریج های جوهر به دو دسته رنگی و رنگی تقسیم می شوند:

رنگدانه: این نوع جوهر حاوی رنگدانه است.

جوهر: جوهر ذخیره شده در آن محلول رنگی است.

از نظر نحوه پاشش جوهر بر روی اسناد نیز به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

حرارتی: این نوع کارتریج حاوی یک عنصر حرارتی است که جوهر را گرم کرده و روی سند می پاشد.

پیزوالکتریک: در این مدل از کریستال های پیزوالکتریک در نازل استفاده شده است که وظیفه کنترل پاشش جوهر روی کاغذ را بر عهده دارند.

اجزای کارتریج چاپگر جوهر

این قطعه چاپگر جوهرافشان از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

بدن

سر



مزایای کارتریج جوهر

پس از آشنایی با کارتریج جوهر و نحوه عملکرد آن، وقت آن است که مزایای این قطعه را تصور کنید. مهمترین مزایای آن عبارتند از:

آنها قیمت مناسبی دارند و گزینه های اقتصادی برای استفاده خانگی در نظر گرفته می شوند.

جوهر سند برای خشک شدن نیازی به حرارت ندارد.

اسنادی که چاپ می کنند کیفیت بسیار بالایی دارند.

کارتریج تونر یا کارتریج تونر لیزری در پرینترهای لیزری

با پیشرفت علم و فناوری، دنیای چاپ نیز با تغییرات شگرفی مواجه شده است. یکی از پیشرفت های عظیمی که بر فرآیند چاپ در سازمان ها تأثیر زیادی گذاشت، معرفی پرینترهای لیزری به بازار بود. اولین نسل پرینترهای لیزری در سال 1975 وارد بازار شد و توانست با ویژگی ها و عملکرد فوق العاده خود توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. پرینترهای لیزری که در حال حاضر در بازار می بینیم نسل پیشرفته پرینترهای لیزری قدیمی هستند و دارای ویژگی های بسیار کاربردی و منحصر به فردی هستند.

منطقه در تن r؟

مخزنی که حاوی مواد لازم برای چاپ در پرینترهای لیزری است، کارتریج نیز نامیده می شود. اما این کارتریج که در بین کاربران به نوع لیزری یا تونر معروف است، ماده کاملا متفاوتی را در خود ذخیره می کند. مواد ذخیره شده در آن تونر نام دارد که در واقع ترکیبی از پلی استر، اکسید آهن و کربن است. این پودر فشرده از طریق قطعه ای به نام "درام" به کاغذ منتقل می شود. به عبارت دیگر تونر موجود در این نوع دارای بار منفی است و به همین دلیل به کاغذی که بار مثبت دارد می چسبد و پرینت تمام می شود.


قطعات پرینتر لیزری

در زیر به برخی از قطعات و اجزای اصلی این بخش در پرینترهای لیزری اشاره شده است:

یک طبل

تونر

دکتر

آهن ربا

واحد تعمیر

فوم نورد

آب (تیغه تمیز کننده)

درام پیچ

کمربند حمل

سرعت تونر بن

تراشه الکترونیکی

برای مطالعه بیشتر و توضیح کامل و عملکرد این بخش ها، مطالعه مقاله زیر را توصیه می کنیم:

بیشتر بخوانید: قطعات کارتریج برای پرینترهای لیزری و جوهرافشان



مزایای چاپگر

در ادامه به معرفی برخی از مزیت های مهم کارتریج پرینتر لیزری می پردازیم که باعث تقاضای بالای آن در بازار شده است:

سرعت چاپ بسیار بالا

قابلیت شارژ دارد

ظرفیت چاپ بالا

عمر بیشتری نسبت به نوع جوهر دارد

البته باید به یاد داشته باشید که کارتریج‌های لیزری و پرینترهای لیزری معمولاً گران‌تر از پرینترهای جوهرافشان هستند. این باعث می شود این دستگاه ها بهترین انتخاب برای ادارات و سازمان هایی باشند که نیاز به چاپ روزانه زیادی دارند.



کارتریج استارت چیست؟

این همان کارتریج اصلی این شرکت است، با این تفاوت که کمتر از یک شارژ کامل است و تونر کمتری در مخزنش دارد. استارت معمولاً هنگام خرید چاپگر داده می شود و همانطور که از نام آن پیداست توسط سازنده برای کار با چاپگر روی چاپگر گذاشته می شود و مخزن تونر پر نیست، بنابراین ظرفیت چاپ کمتر است، اما ممکن است کار کند. امکان شارژ مجدد و اضافه کردن تونر و قابل شارژ و استفاده چند بار. بنابراین توصیه می شود یک پرینتر با کارتریج اصلی خریداری کنید و پس از اتمام تونر آن را شارژ کنید.

لازم به ذکر است که برخی از فروشندگان کارتریج های استارت را از دستگاه چاپ خارج می کنند و قیمت چاپگر را کمی دست کم می گیرند. اگر پرینتر بدون آن بخرید باید یک کارتریج طرح یا اصل را با قیمت بالاتر بخرید که در این صورت قیمت چاپگر بیشتر می شود.

 

چه زمانی باید کارتریج چاپگر را تعویض کنیم؟

در حال حاضر کارتریج های پرینتر جوهر افشان آبی، مشکی، سفید و قرمز در بازار موجود است و افراد می توانند با توجه به نیاز خود اقدام به خرید آن کنند. اما نکته مهم در این موضوع نحوه نگهداری و تعویض به موقع آنهاست. در واقع حساسیت بالای این قطعه گرانبها همیشه توصیه های زیادی در مورد نگهداری از آنها می کند.

حتماً بارها این پیام را دیده اید که جوهر چاپگر تمام می شود. این پیام نشان می دهد که زمان تعویض آن فرا رسیده است. البته توصیه می کنیم در صورتی که چاپگر شما خطاها و مشکلات دستگاه زیادی دارد، کارتریج را تعویض کنید. یعنی اگر فقط رنگ چاپگر کمرنگ شده باشد کافی است جوهر را دوباره پر کنید و فریمور دستگاه را آپدیت کنید تا به آنچه می خواهید برسید. در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد، با ما همراه باشید.



نحوه نگهداری از کارتریج چاپگر

کارتریج ها منبع اصلی تامین رنگ پرینترها هستند و وجود هر گونه مشکل و آسیب می تواند روند کار چاپگر را مختل کند. بنابراین باید به بهترین شکل از آنها نگهداری کرد. در واقع، اگر تمام شدن جوهر مدیریت نشود، به سرعت خشک می شود و قابل پر نمی شود و هزینه شما را دو برابر می کند. در ادامه تعدادی از بهترین روش های موجود برای هاست را ارائه می دهیم.

روش اول:

اگر با چاپگر جوهر افشان کار می کنید، باید بدانید که جوهر کار چاپ را انجام می دهد. بنابراین همیشه مقداری جوهر روی سر و داخل سوراخش می‌گذارد و در صورت عدم استفاده از دستگاه، این جوهر خشک شده و سوراخ کارتریج را مسدود می‌کند. بنابراین برای جلوگیری از چنین مشکلاتی؛ همیشه آن را با جوهر پر کنید

روش دیگر:

هرگز کارتریج ها را در جای گرم نگهداری نکنید. این باعث انبساط و نشت هوا می شود. اگر از تانک استفاده می کنید، باید توجه داشته باشید که به دلیل کارکرد چاپگر مقداری جوهر در ناحیه سر جمع می شود. بنابراین، برای بهبود کیفیت چاپ؛ توصیه می شود هد را یک بار در ماه یا بعد از هر 100 صفحه چاپ شده روی دستمال مرطوب قرار دهید تا جوهر باقی مانده پاک شود.

روش سوم:

هنگام نصب کارتریج های جوهر در چاپگر شما باید خیلی مراقب باشید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به سوزن چاپگر و قطعات طلایی در صورت برخورد و آسیب مدار قطع می شود و اتصال بین چاپگر و مخزن جوهر قطع می شود.



نکاتی که هنگام خرید کارتریج چاپگر باید بدانید

انواع مختلفی از کارتریج ها در بازار وجود دارد، اما چگونه بهترین محصول را برای چاپگر خود انتخاب می کنید؟ در زیر راهنمای کاملی در این زمینه در اختیار شما قرار می دهیم.

نوع و مدل چاپگر خود را بررسی کنید

پرینترها بسته به نوعشان کارتریج های مخصوص به خود را دارند (لیزری یا جوهرافشان) و باید به سراغ تجهیزات مربوطه بروید. از طرفی نباید تفاوتی بین انواع پرینترها وجود داشته باشد. معمولاً هنگام خرید چاپگر، یک دفترچه راهنمای دستورالعمل به شما داده می شود که حاوی اطلاعاتی در مورد کارتریج های سازگار با دستگاه شما است. حتی اگر دفترچه راهنما را ندارید، نگران نباشید، بازدید از وب سایت سازنده چاپگر می تواند اطلاعات کاملی در این مورد به شما بدهد.



به رنگ چاپ دقت کنید.

دومین نکته ای که در خرید کارتریج باید به آن توجه کنید رنگ آن است. برای پرینترهای تک رنگ لیزری، این انتخاب بسیار آسان است، زیرا چاپگرها فقط از نوع خاصی از کارتریج پشتیبانی می کنند و یک جستجوی کوتاه در اینترنت کافی است تا شما را به مدل های سازگار با چاپگر خود برساند.

این مشکل با پرینترهای لیزری کمی دشوارتر است. زیرا عوامل متعددی را باید در نظر گرفت. به عنوان مثال، پس از چه رنگی می خواهید برگه ها را چاپ کنید، مهم است که شماره مربوط به کارتریج را پیدا کنید. به عنوان مثال چاپگرهای HP، شماره کارتریج آنها با حرف A شروع می شود.

به کیفیت توجه کنید

کارتریج های موجود در بازار امروزه بر اساس کیفیت، مبدا، طراحی اولیه و پایه کلی به سه دسته تقسیم می شوند. خب همونطور که تصور میکنید نوع اصلی ساخت خود سازنده اصلی هست، کارتریج های طرح اصلی (آداپتشن) از نظر کیفیت نزدیک به اصل هستن ولی سازنده های مختلفی دارن. از این رو قیمت آنها نیز پایین است. همین قیمت پایین و نزدیک بودن به نوع اصلی از عواملی است که افراد را به خرید طرح اصلی ترجیح می دهد. البته توصیه می کنیم برای خرید کارتریج های طرح اصلی بدون آسیب رساندن به چاپگر خود با شرکت های معروف و معتبر تماس بگیرید.



به برند توجه کنید

امروزه پرینترهای سامسونگ، کانن و اچ پی محبوب ترین برندهای فعال در این صنعت هستند که هر کدام چاپگر اصلی خود را برای دستگاه خود تولید می کنند. البته خرید نسخه های اصلی این برندها از نظر کیفیت بهتر است و کارایی چندانی ندارد. اگر چاپگر شما سامسونگ است، بهتر است پرینتر HP نخرید. زیرا گاهی اوقات پیش می آید که شباهت پاسخگوی نیاز کاربران نیست.

مراقب چاپگر خود باشید

در برخی مشاغل، چاپگرها یکی از مهم ترین ماشین های اداری هستند که چندین بار در روز مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین قطعات آن را دست کم نگیرید و زمانی که نیاز به تعویض دارید به دنبال بهترین محصولات باشید. شاید هر چه کیفیت کارتریج استفاده شده در چاپگر بالاتر باشد، خروجی بهتری خواهد داشت.

اگر برای خرید، تعویض یا حتی شارژ کارتریج به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما اطلاعات کامل تری در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.



اخرین حرف

مطالب ذکر شده در این مقاله اطلاعات کلی در مورد کارتریج پرینترهای جوهرافشان و پرینترهای لیزری و مزایای هر کدام را در اختیار شما قرار می دهد. اما اگر در این زمینه به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، حتما مقالات مرتبط را بررسی کنید یا با همکاران ما تماس بگیرید. برای تهیه کارتریج پرینتر خود و مشاهده قیمت آن می توانید از طریق لینک زیر به فروشگاه اینترنتی آوای فرهنگ آریا مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: کارتریج چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 11867
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت نیوز


کنکور یکی از مهم ترین مسائل زندگی جوانان و جوانان ایرانی است که تا حدودی آینده آنها به همین امر مرتبط است. موفقیت در این آزمون علمی رقابتی مستلزم آمادگی منظم و مناسب است. واقعیتی که در سال های اخیر منجر به پیدایش پدیده ای به نام «اردوگاه آموزشی نوروز» شده است. این دوره همانطور که از نامش پیداست در تعطیلات نوروز برگزار می شود.

اما در کمپ آموزشی نائوروجی چه فعالیت هایی انجام می شود؟ چه مزایایی برای دانش آموزان دارد؟ چه تاثیری در رتبه آزمون سراسری شما دارد؟ نیاز به پیوستن دارید؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد. جدای از این کمپ نوروزی را به صورت آنلاین یا مجازی برگزار خواهیم کرد.

در ابتدا اشاره ای کلی به ماهیت جلسات آموزشی نوروزی داشتم. این دوره که به عنوان کمپ آموزشی نوروزی یا آموزشگاه شبانه روزی نیز شناخته می شود، از اواخر اسفند هر سال شروع می شود و حداقل تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه می یابد. بسیاری از موسسات نیز تا پایان آوریل ادامه دارند. همانطور که از کلمه اردو پیداست، بوت کمپ نوروزی در محیطی دور از خانه برگزار می شود. این محیط معمولا یک مدرسه، موسسه آموزشی یا حتی دانشگاه است. محیطی که دانش آموزان را از هیاهو و هرج و مرج دیدارهای خانوادگی و برنامه های تفریحی دور می کند و مانع از حواس پرتی می شود.

در واقع تجربیات دانش‌آموزان، خانواده‌ها، مدارس و مؤسسات آموزشی در این سال‌ها ثابت کرده است که نوروز یک تیغ دولبه است. در این مدت می توان با جمع بندی، برنامه ریزی و حتی استراحت و تفریح ​​به موقع به تلاش های دانش آموز پاداش داد. متأسفانه در بسیاری از خانواده ها چنین محیطی تضمین نمی شود، برعکس دانش آموز به دلیل خستگی روحی، غیبت از محیط آموزشی و کاری، دچار استرس شدید و مشکلاتی از این دست می شود و عملاً تعطیل می شود. از مدرسه. تماشا کردن.


برنامه های کلی اردوی نوروز

فعالیت اصلی دانش آموزان در اردوی یادگیری نوروزی مطالعه هر روزه است. در محیطی مانند کتابخانه یا کلاس درس قرار می گیرد که فضای کافی برای اهداف خود دارد. ساعات و روزهای مدرسه نیز از قبل تعیین شده است. تنظیم این دوره می تواند به طور کامل توسط موسسه و یا با همکاری دانش آموز انجام شود و به او امکان می دهد مستقل تر کار کند.

در دوره تحصیلی نوروزی دانش آموز در ساعت مشخصی وارد محیط آموزشی شده و در ساعت مشخصی خارج می شود. فضای مناسبی نیز برای استراحت او در نظر گرفته شده است. بسته به موسسه ارائه دهنده دوره، ممکن است در طول روز به شما خدمات داده شود. ممکن است وسایل کمک آموزشی مانند اینترنت، کامپیوتر و نرم افزارهای آموزشی در دسترس شما باشد.

در اردوی مطالعاتی کنکور اساتید نیز حضور خواهند داشت. در این مرحله، آنها می خواهند بر روی خلاصه تمرکز کنند. امتیاز اضافی بدهید، مهارت های خود را آزمایش کنید و غیره. آنها به ندرت مطالب درسی اصلی را در این دوره آموزش می دهند. قبولی در آزمون آزمایشی، مشاوره با مشاور کنکور و یا سایر فعالیت های آموزشی نیز جزء برنامه درسی آموزشی نوروزی محسوب می شود که به طور کلی هر چه این امکانات بیشتر باشد، هزینه اردوی نوروزی از کیفیت بالاتری برخوردار است.

 

اردوی آموزشی نوروز برای چه کسانی است؟

با نزدیک شدن به پایان سال 1401، ممکن است به فکر شرکت در اردوی تولد نوروز 1402 باشید که توسط شرکت یا مدرسه شما ارائه می شود. برای پاسخ به این سوال، باید به معیارهای زیر توجه کنید.



محیط خانه در تعطیلات نوروز

با توجه به تجربه سال های گذشته، فضای خانه شما در ایام نوروز چگونه است؟ آیا مرتب سر کار می روید؟ چرا برای چند ساعت در روز فضایی آرام برای خود درست نمی کنید؟ اگر پاسخ شما به این سؤالات مثبت است، شرکت در اردوی Nauryz 1402 که توسط سازمان یا مدرسه شما برگزار می شود، ممکن است راه حل مناسبی باشد. با این حال، اگر خانواده شما به سفر رفتند، می توانید تصمیم بگیرید که از این فرصت استفاده کنید و در خلوت خانه خود مطالعه کنید. اگر می‌توانید برای آن برنامه‌ریزی کنید، یا اگر می‌توانید با خانواده‌تان موافقت کنید که با آنها نروید، شاید بهتر باشد در خانه بمانید.



کارشناسان برنامه ریزی

برنامه ریزی مهارت و توانایی است که همه آن را ندارند و در صورت لزوم باید از دیگران کمک گرفت. یک کمپ نوروزی مناسب و حرفه ای می تواند این کار را برای شما انجام دهد. حتی اگر محیط خانه شما به اندازه کافی ساکت باشد تا مطالعه کنید، ممکن است برای برنامه ریزی بهتر ترجیح دهید در اردوی نوروزی 1402 در مدرسه یا موسسه خود شرکت کنید. این تصمیم می تواند سودمند باشد، به خصوص اگر مرکز مورد نظر از مشاوران و برنامه ریزان با تجربه استفاده کند.

اگر در آمادگی برای موارد زیر ضعیف هستید، اردوی آموزشی کنکور می تواند به شما کمک کند:

ساعت حضور در شبکه های اجتماعی

ساعت ها تلویزیون تماشا کردن

زمان پخش

وقت خواب

زمان غذا خوردن

زمان خوبی برای تلاش است

مطالب گذشته را خلاصه یا مرور کنید

سطح علمی و آموزشی



میزان آمادگی شما برای امتحانات قبل از تعطیلات نوروزی نیز عاملی برای تصمیم گیری در مورد حضور یا عدم حضور در اردوی تحصیلی نوروزی خواهد بود. این اصطلاح دو کارکرد اصلی دارد:

خلاصه و بررسی اجمالی

تاخیر در جبران خسارت

اگر برای جبران عقب ماندگی ها به زمان و مکان زیادی نیاز دارید، شرکت در اردوی نوروزی می تواند زمان زیادی را برای رسیدن به این هدف صرفه جویی کند. علاوه بر این، این بازه زمانی فرصت بسیار خوبی برای جمع شدن، تمرین مهارت های امتحانی، رفع اشتباهات و گذراندن آزمون های آزمایشی است که همه این موارد عمدتاً مختص اردوهای نوروزی است.



مایل به انجام فعالیت های معمول ایام نوروز

صرف نظر از کنکور و تحصیل، بسیاری از دانش آموزان به دلیل سنین نوجوانی و یا ویژگی های اخلاقی کمتر تمایلی به گذراندن وقت با اقوام یا انجام فعالیت های عادی در نوروز دارند. مشکلی که گاهی بین آنها و خانواده هایشان شکاف ایجاد می کند. در عین حال خانواده ها به دلیل مسئولیتی که در قبال فرزندان خود دارند نمی توانند گزینه های دیگری را ارائه دهند. در این مرحله، حضور در یک اردوی مطالعاتی نوروزی می تواند مفید باشد. بنابراین در راستای نیازهای آموزشی، استقلال و نیازهای عاطفی دانش آموز نیز مورد توجه قرار می گیرد و خانواده نیز در حضور او احساس راحتی می کند.

 

از حواس پرتی ذهنی خودداری کنید

روز نوروز خطر بزرگی برای گسترش ذهن دانش آموز و حتی خانواده اش دارد. دانش آموزی که حداقل 6 ماه روی امتحانات و مطالعه تمرکز کرده است، ناگهان با تقریباً 3 هفته فعالیت های مختلف در طول تحصیل مواجه می شود. هر چند ماهیت روز نوروز تعطیل و مفرح است. اما این شوک می تواند دانش آموز و خانواده اش را به کلی از برنامه بلندمدتشان که گذراندن دوره امتحانی بدون مشکل است دور کند. ورود به اردوی باروری نوروزی می تواند از حواس پرتی تمرکز در این ایام جلوگیری کند.



نوروز را به نقطه شروع تبدیل کنیم

تعطیلات نوروز شاید تنها سه هفته به نظر برسد. اما در واقع، سه هفته برای دانش آموزی که قبل از آن ساعت ها را در مدرسه سپری کرده است، بسیار طولانی تر است. با فرا رسیدن این تعطیلات، دانش آموز می تواند جمع شود، کمبودها را جبران کند، برای ماه های آینده برنامه ریزی کند، کمی استراحت و آرامش داشته باشد، مهارت های امتحانی را بهبود بخشد، برای شرایط روز امتحان آماده شود و .... فرصت عالی. این اهداف در قالب یک اردوی نوروزی با کیفیت به راحتی قابل دستیابی است.



تنوع در مکان های یادگیری و تجدید قوا

با فرا رسیدن عید نوروز، فکر حبس کردن دانش آموز در خانه و درس خواندن در اتاقش قطعا جذاب نیست و بر روحیه او تاثیر منفی می گذارد. به خصوص اگر اردوی نوروزی در مکانی غیر از مدرسه برگزار شود به دلیل تنوع مکان ها برای دانش آموز لذت بیشتری خواهد داشت. حتی دروسی که در مدارس تدریس می شود با برنامه ریزی مناسب برای استراحت و ورزش می تواند روحیه دانش آموزان را تقویت کند.

یکی از مزایای حضور در اردوی آموزشی نوروزی در تهران کاهش چشمگیر ترافیک شهر در ایام نوروز است. داستان می تواند حرکت دانش آموز را تسهیل کند و به او فرصت لذت بردن از هوای سالم این روزها را بدهد.



دریافت مشاوره تحصیلی و روانشناسی

با نزدیک شدن به زمان امتحان، اضطراب دانش آموزان می تواند افزایش یابد. این مشکل مربوط به همپوشانی برنامه ها در ایام نوروز است و ممکن است تشدید شود. در این شرایط بهره مندی از راهنمایی های یک مربی حرفه ای و دلسوز مطالعه در یک اردوی آموزشی نوروزی مفید و موثر خواهد بود. موسسات حرفه ای در این زمینه، علاوه بر فراهم کردن محیط آموزشی، به دانش آموزان در رشد مهارت های شخصی خود کمک می کنند.

 

بوت کمپ و تاثیر آن در کنکور سراسری

تا اینجا مشخص است که شرکت در اردوی تحصیلی نوروز 1402 در صورت باکیفیت بودن دروس می تواند در نتایج کنکور سراسری 1403 موثر باشد. با این حال، باید انتظارات خود را در یک بازه زمانی معقول و واقع بینانه تنظیم کنید. اگر قبل از نوروز برای کنکور خود برنامه ریزی زیادی نکرده اید، شرکت در اردوی نوروزی نتیجه ای نخواهد داشت. با این حال، مهم نیست که از کجا مطالعات کیفی خود را شروع کنید، مطمئناً همان نتایج را خواهید گرفت.

با فرض اینکه سایر برنامه های شما نیز صحیح و معقول باشند. اهمیت شرکت در اردوهای نوروزی در سطح کنکور را می توان در موارد زیر خلاصه کرد.

ایجاد حس رقابت خوب در بین دانش آموزان

کاهش استرس قبل از کنکور

ایجاد حس اعتماد به نفس برای هماهنگی با دانش آموزان دیگر و در نتیجه کاهش اضطراب

با آخرین نکات و روش های تحقیق به روز باشید.

مشاوره تحصیلی، آمادگی و روانشناسی دریافت کنید

اگر اردوی مورد نظر در یک محیط حرفه ای مانند دانشگاه یا با اساتید ارشد برگزار شود، انگیزه ایجاد کنید.

مهارت های تست زنی خود را تقویت کنید

ارزیابی دقیق تری از سطح علمی دریافت کنید


اردوی تحصیلی بهتر است آنلاین یا مجازی است

در سال‌های اخیر به‌ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، آموزش رسمی در کشور ما رسمی‌تر شده است. با تبدیل شدن آموزش مجازی به روش اصلی آموزش در مدارس و دبیرستان ها، اردوهای آموزشی نوروزی به صورت آنلاین است. اما اساسا هدف از این دوره ادامه تحصیل در یک محیط دانشگاهی است که منظور از کمپ نوروزی آنلاین چیست؟

در اردوی نوروزی آنلاین دانشجو در خانه می ماند. با این حال، برنامه ریزی روزانه شما توسط موسسه یا مدرسه ای که در آن تحصیل می کنید انجام می شود. شما هنوز باید در یک زمان مشخص شروع به مطالعه کنید، فعالیت هایی مانند تست یا امتحان را در یک زمان مشخص انجام دهید و حتی در آموزش یا مشاوره آنلاین شرکت کنید. نظارت بر عملکرد دانشجو نیز بر عهده موسسه می باشد.

 

مراجعه به منبع:  



:: بازدید از این مطلب : 33995
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 | نظرات ()