نوشته شده توسط : نت نیوز

سخت ترین کار در رژیم لاغری آب کردن شکم است. کاهش چربی شکم خیلی دیر و به سختی اتفاق می افتد. برای همین در این مقاله درباره چربی شکمی صحبت کرده ایم و راه هایی را برای از بین بردن آن پیشنهاد داده ایم. با مجله ایرانی همراه باشید تا راز آب کردن چربی ها شکم را یاد بگیرید.

کاهش چربی شکم
از بین بردن چربی شکم برای بسیاری از ما سخت ترین کار برای رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن است. به جز چربی های شکم، چربی های دیگری نیز وجود دارند که با احاطه کردن اندام ها باعث پف کردن و جلو آمدن شکم می شوند که منجر به بروز بیماری های مختلفی می شوند. علاوه بر بیماری باعث زشت شدن اندام و نامتناسب بودن آن می شوند. اگر رژیم های غذایی و ورزش کردن کمک زیادی به کاهش این چربی ها نکنند، ممکن است هورمون ها، سن و سال و دیگر دلایل ژنتیکی در این موضوع دخیل باشند و باعث به وجود آمدن این چربی ها شده باشند.

کاهش چربی شکم
چربی شکم
اول از همه ، چربی شکم چیست؟

انواع مختلفی از چربی وجود دارد:

چربی زیر جلدی
چربی زیر جلدی چربی سست تری است که دقیقاً زیر پوست تجمع می یابد.

چربی عضلانی
چربی عضلانی در عضلات اسکلتی یافت می شود. این چربی درون عضلات قرار دارد و به چربی عضلانی معروف است.

چربی احشایی
چربی احشایی بین اندام های شکمی (معده ، کبد ، کلیه ها و غیره) قرار دارد ، همان چیزی است که ما آن را چربی داخل شکم یا شکم می نامیم.

لاغری سریع
آیا واقعاً “یک ترفند” برای از بین بردن چربی های شکم و لاغری سریع وجود دارد؟

وقتی تبلیغات ادعای راه حل “یک ترفند برای لاغری سریع” دارند ، به یاد داشته باشید که هدف اصلی آنها فروش محصولشان است تا کمک به شما. بازاریابی خوب به معنای یک پیام است ، زیرا دنبال کردن خیلی چیزها به طور هم زمان دشوار است. بنابراین آنها روی یک مد تمرکز می کنند و این کنجکاوی شما را قلقلک می دهد و شما برای رفتن به وب سایت آنها روی پیوند کلیک می کنید.

به یاد داشته باشید هر چیزی که تبلیغ می شود، مفید نیست. پس هر چیزی را که دیدید تبلیغ زیادی روی آن شده است دلیلی برای موثر بودن آن نیست. در چنین مواردی باید یا از تجربه دیگران استفاده کنید و یا احتیاط بیشتری به خرج دهید و بررسی بیشتری کنید.

روش های لاغری شکم
در ادامه برخی از روش های لاغری شکم را به شما پیشنهاد می دهیم تا بتوانید به وزن و اندام ایده آل خود برسید.

ساده شروع کنید
به طور معمول موارد زیادی وجود دارد که ممکن است برای از بین بردن چربی شکم نیاز به بهبود داشته باشید. اما با تمرکز بر تغییر یا بهبود فقط یک چیز شروع کنید. سپس ، هنگامی که اولین هدف را فتح کردید ، می توانید به سمت مورد بعدی بروید. یعنی با یک هدف شروع کنید و در صورت کامیابی سراغ هدف بعدی بروید.

شکر را حذف کنید
یک انتخاب خوب برای شروع انتخاب مواد غذایی ، حذف نوشیدنی های شیرین است و نه فقط نوشابه ، بلکه آب میوه های مصنوعی را نیز حذف کنید. دلسترها نیز حاوی شکر زیادی هستند. شکر چربی شکم را افزایش می دهد و فیبر چربی شکم را کاهش می دهد. بنابراین یک راه حل سریع ، یک راه حل کاملاً مشخص ، حذف کردن نوشیدنی های شیرین است. سعی کنید تا جایی که می توانید قند و شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید و یا مصرف آن را کاهش دهید.

سبزی بیشتری بخورید
وعده غذایی خود را با سبزیجات فصلی ، چه سوپ سبزیجات و چه سبزیجات سالاد ، شروع کنید. و به یاد داشته باشید که سبزیجات باید همیشه حداقل نیمی از بشقاب شما را تشکیل دهند و ترکیبی از نشاسته ای (مانند سیب زمینی) و غیر نشاسته ای (سبزیجات برگ دار ، بروکلی و غیره) باشد. پس قبل از خوردن غذای اصلی سبزیجات و سالاد بخورید. البته خوردن سس های چرب را نادید بگیرید. آبلیمو و سرکه می تواند جایگزین بهتری باشد.

به سبک زندگی بدنی متعهد شوید
مهمترین کاری که مردم می توانند برای جلوگیری از تجمع چربی شکم و خلاص شدن از شر چربی موجود در شکم انجام دهند ، انجام فعالیت بدنی و بهتر از آن ، سبک زندگی فیزیکی است.

چه برای مردان و چه برای زنان ، اولین چربی که هنگام ورزش از دست می دهید چربی احشایی است. سبک های زندگی فعلی به گونه ای شده است که تحرک کاهش یافته است. زندگی شهری و ماشینی باعث چاقی های شکمی می شود. سعی کنید در طول روز فعالیت بدنی خود را افزایش دهید. تا چربی کمتری ذخیره کنید و کمتر چاق شوید.

حرکت کن
در اینجا چیز دیگری وجود دارد که احتمالاً اکثر مردم نمی دانند: Fidgeting برای شما خوب است. این کار یک فعالیت بدنی بدون ورزش در نظر گرفته می شود و یک روش مهم برای سوزاندن انرژی و حذف چربی ها است. اگر علاوه بر ورزش ، فرد باهوش و با تحرک بیشتری در سایر روزهای هفته باشید ، از مزایای سلامتی بیشتری برخوردار می شوید. این موضوع به این معنی است که در حالی که صحبت می کنید ، اشاره کنید ، به پای خود ضربه بزنید ، حرکت کنید. در کل می توان آن را این گونه توضیح داد، در کارهای روزانه خود تحرک بیشتری کنید و از دست ها و پاهای خود بیشتر استفاده کنید. زبان بدن می تواند مورد موثری برای حرکت بیشتر و سوزاندن چربی ها باشد.

سعی کنید زیاد ننشینید
مطالعات نشان داده است افرادی که روزانه هشت تا نه ساعت می نشینند ، حتی اگر 150 دقیقه توصیه شده در هفته را ورزش کنند ، از مزایای ورزش با افرادی که در طول روز فعالیت بیشتری دارند ، برخوردار نیستند. پس تا می توانید سعی کنید کمتر بشینید. اگر کارمند هستید هر چند دقیقه یک بار از جای خود بلند شوید کمی راه بروید و تحرک داشته باشید.

فعالیت های گروهی
تعریف مجدد “استراحت”

داشتن یک سرگرمی فعال چه یک فعالیت گروهی باشد و چه کاری که می توانید به تنهایی انجام دهید. اساساً ، اگر فعالیتی برای شما خوشایند است ، به انجام آن ادامه می دهید. اگر ورزش کردن برای شما سخت است می توانید به انجام فعالیت های گروهی بپردازید. پیاده روی ها و کوه نوردی های دسته جمعی گزینه خوبی است.

ورزش کنید
سعی کنید در روز کمی ورزش کنید. اما برای سوزاندن کالری بیشتر، ورزش سنگین تر لازم است، پس تا جایی که باید در تمرینات خود پیشرفت کنید. ورزش با شدت بالا یعنی در کمترین زمان بیشترین کالری را بسوزانید و تمام عضلات بدن را به کار بگیرید. ورزش زمانی موثر است که به نفس زدن و عرق کردن بیافتید. ورزش های سبک و کششی فایده چندانی ندارند.جوان ایرانی (irjavan.com)

بهترین راه ها برای کاهش چربی شکم



:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت نیوز


یکی از رایج ترین سوالاتی که در شبکه های اجتماعی با آن مواجه هستیم این است که چگونه یک کتاب صوتی بسازیم؟ به همین دلیل تصمیم گرفتیم یادداشت کوتاهی درباره تولید کتاب صوتی بنویسیم. اگر تا به حال به کتاب صوتی گوش نکرده اید، توصیه می کنیم مقاله آیا گوش دادن به کتاب صوتی تقلب است؟ اصابت

وقتی می گوییم در عصر پادکست ها و کتاب های صوتی زندگی می کنیم، بی دلیل نمی گوییم. ما آمار دقیقی از اتفاقات ایران نداریم. اما در آمریکا، در بین سه دسته کتاب های چاپی، کتاب های الکترونیکی و کتاب های صوتی، کتاب های صوتی بیشترین رشد را در سال 2016 داشته اند. 15 کتاب در سال. از سال 2008 تا به امروز، حجم بازار کتاب های صوتی در آمریکا سالانه حدود 30 درصد افزایش یافته است که به معنای رشد 4 برابری کتاب های الکترونیکی است.

این آمار عجیبی نیست. شما می توانید هنگام پیاده روی، رانندگی، مترو، اتوبوس و تاکسی، هنگام آشپزی و انجام کارهای خانه و حتی در محل کار به یک کتاب صوتی گوش دهید.

حالا با وجود چنین تغییری در سبک خواندن، این سوال که چگونه کتاب های صوتی تولید کنیم نیز معنا پیدا می کند. در این یادداشت سعی داریم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه یک کتاب صوتی بسازیم.

کتاب های صوتی از کجا آمده اند؟

گاهی اوقات کاربران از ما می پرسند که آیا به بلندگوی کتاب صوتی نیاز دارید؟ پاسخ ما این است که کتاب صوتی تولید نمی کنیم. پس کتاب های صوتی اپلیکیشن طاقچه از کجاست؟

طاقچه با ناشران کتاب صوتی و همچنین ناشران کتاب الکترونیکی همکاری می کند. ناشران کتاب صوتی با ناشران کتاب و گاهی نویسندگان کتاب هماهنگ می کنند و در ازای دریافت حق امتیاز کتاب را به صورت صوتی عرضه می کنند. اغلب ناشران کتاب صوتی از بلندگوهای حرفه ای استفاده می کنند و موسیقی را به قسمت های مختلف کتاب اضافه می کنند. مثل یک برنامه رادیویی توصیه می کنیم برای همکاری در زمینه تولید کتاب صوتی با ناشران صوتی تماس بگیرید.

چگونه یک کتاب صوتی بسازیم؟

طبق قانون کپی رایت، حداکثر تا 10 درصد از محتوای یک کتاب بدون پرداخت حق چاپ قابل انتشار است. بنابراین، اگر خودتان ناشر یا نویسنده کتاب نیستید، ابتدا باید حق چاپ را رعایت کنید و با ناشر هماهنگ کنید.

قدم بعدی انتخاب کتاب مناسب است.

کدام کتاب ها برای ساخت کتاب صوتی شیراحمدی مناسب نیستند؟

با وجود تمام جذابیت های کتاب های صوتی، برخی از کتاب ها انتخاب خوبی برای گوش دادن نیستند. این کتابها عبارتند از:

کتاب های مرجع

کتاب هایی که بر جمع آوری نقل قول ها تمرکز دارند

کتاب طراحی داخلی و محوطه سازی

هر کتاب مصور

کتاب های آشپزی

راهنمای سفر

بهترین کتاب ها برای تولید کتاب صوتی کدامند؟

با این حال، برخی از کتاب ها انتخاب خوبی برای تولید کتاب های صوتی هستند. مانند:

کتاب های موفقیت و خودیاری

بیوگرافی و کتاب های تاریخی

کتاب های ترسناک و معمایی

کتاب های فانتزی و علمی تخیلی

کتاب سلامت و تناسب اندام

کتاب های عاشقانه

کتاب های کار

فرمت های کتاب صوتی

همانطور که کتاب های الکترونیکی با فرمت هایی مانند epub، MOBI، PDF و غیره ساخته می شوند، کتاب های صوتی نیز با فرمت های مختلفی ساخته می شوند. فرمت هایی مانند WAV، M4B، MP3، AIFF و غیره. ما به شما توصیه می کنیم که تفاوت بین هر یک از این فرمت ها را بررسی کنید.

چه شرکتی برای راه اندازی نیاز است و هزینه تولید کتاب صوتی چقدر است؟

برای اینکه کتاب صوتی شما از کیفیت مناسبی برخوردار باشد، بهتر است از تجهیزات مناسب برای آن استفاده کنید. مهم ترین ابزار برای این خلقت که بیشترین هزینه تولید کتاب صوتی را شامل می شود، عبارتند از:

میکرو خوبه

خرید میکروفونی که بتواند حداکثر مقدار را ضبط کند مهمترین کاری است که باید انجام دهید. دو نوع میکروفون در بازار وجود دارد. میکروفون و درپوش دینامیک. میکروفون های دینامیک برای کارهایی مانند آواز خواندن و میکروفون های خازنی برای کارهایی مانند ضبط صداهای ملایم استفاده می شوند. پس اگر می خواهید میکروفون به صدا حساسیت بیشتری نشان دهد از میکروفون خازنی استفاده کنید قیمت میکروفون خازنی از حدود 2 میلیون تومان شروع می شود.

صفحه نمایش پاپ

صفحه نمایش پاپ آپ یا فیلتر پاپ آپ یک دستگاه کاهش نویز است که به جلوی میکروفون متصل می شود. قیمت پاپ فیلتر بین 200 تا 350 هزار تقسیم بندی می باشد.

نرم افزار GarageBand یا Audacity برای تبدیل کتاب به کتاب صوتی

از این نرم افزارها برای تبدیل صدا استفاده می شود که قابل نصب بر روی کامپیوتر می باشد.

استودیو

اگر توانایی خرید تجهیزات را دارید و قصد دارید کتاب صوتی را در خانه روایت کنید، باید مکانی آرام و با ثبات را انتخاب کنید. اما به جای همه اینها، می توانید یک استودیو ضبط اجاره کنید. مزیت این کار این است که می توانید در محیط حرفه ای تری کار کنید. البته نکته مهم این است که اکثر استودیوها برای ضبط موسیقی هستند و تجهیزات لازم برای این کار را دارند. قبل از اجاره، مطمئن شوید که استودیو مناسب برای کار است. استودیوها عموماً به صورت ساعتی اجاره داده می شوند، هزینه آن بر اساس شرایط روز است و مبلغ خاصی نمی توان داد.

هنگام مطالعه کتاب صوتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

اولین قدم برای بلندخوانی داشتن صدای خوب است. صدای خوب نعمتی از جانب خداوند است. اما صرف نظر از نوع صدا، صحبت بین 8000 تا 9000 کلمه در ساعت کار آسانی نیست. البته فشار روی صدا زیاد است. مانند هر مهارتی، این مهارت نیز باید با تمرینات خاص توسعه یابد. قبل از شروع ضبط صدا برای یک کتاب صوتی، بهتر است موارد زیر را انجام دهید:

سیب زمینی سرخ کرده بخورید. این کار لب های شما را برای مدت طولانی مرطوب نگه می دارد.

از بالم لب استفاده کنید.

یک لیوان آب گرم را نزدیک دست خود نگه دارید.

بسته به حجم کتاب، فرآیند سفارش گویندگی کتاب صوتی زهرا شیراحمدی ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد. بهتر است کتاب را با توجه به سرعت تقسیم کنید و هر فصل را یکجا بخوانید. اما اگر به دلایلی نتوانستید هر قسمت را تمام کنید، حتما قبل از شروع قسمت دوم، قسمت قبلی را با دقت گوش کنید و در قسمت اول جنسیت و حال و هوای صدای خود را مرور کنید. در غیر این صورت، شنونده دو بخش از پیام را به خوبی متوجه خواهد شد.

توصیه می شود هر روز در یک زمان مشخص ضبط کنید. صدای افراد هر از گاهی متفاوت است.

پس از ضبط صوت برای کتاب های صوتی، بهتر است این دو کار را انجام دهید:

پس از ضبط، فایل صوتی را برای ویرایش به یک ویرایشگر حرفه ای ارسال کنید.

طراحی جلد کتاب های صوتی. این کار را می توان به یک گرافیست برون سپاری کرد.



:: بازدید از این مطلب : 6323
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت نیوز




پیاده روی پارچه ای

روکش صندلی ماشین، نوع پارچه، مزایا و معایب زیادی دارد. البته این مزایا و معایب ارتباط زیادی با انتخاب پارچه ای که می خواهید استفاده کنید دارد.

اگر از نوع خوب استفاده کنید معایب آن کمتر و مزایا قطعا بیشتر می شود.

همچنین به نظر می‌رسد روکش‌هایی با پارچه‌های سنگین‌تر در برابر سایش مقاوم‌تر هستند و این نوع روکش خودرو دوام بیشتری خواهد داشت.

همچنین اگر از رنگ های تیره و به اصطلاح رنگ پوسیده استفاده کنیم کثیفی و اثر دود و گرد و غبار کمتر در آن ظاهر می شود.

و یکی از معایب آن سخت شستن این لباس هاست.

موضوع دیگر ثبات رنگ پارچه است که هر چه رنگ پایدارتر باشد پارچه دوام بیشتری خواهد داشت. همچنین برای ماندگاری بیشتر باید پارچه مرغوب و باکیفیت بخریم

و در مورد مزایای این روکش صندلی خودرو باید گفت که تحت تاثیر گرمای تابستان و سرمایه زمستانی قرار نمی گیرد و کمتر تحت تاثیر تغییرات دما قرار می گیرد و این یکی از ویژگی های خاص این روکش می باشد.

از دیگر مزیت های این کاور خودرو تنوع انتخاب در طرح ها و رنگ های آن است که به مشتری در میدان کاملا رایگان می دهد تا با سایر موارد داخل اتاق و یا با کابین و رنگ مشابه خودرو هماهنگ شود.

روکش چرمی

و نوع سوم روکش صندلی ماشین ترکیبی از چرم و پارچه است.

شاید سازندگان فکر می کردند که با ترکیب این دو ماده، مزایا و معایب آن ها را در نظر گرفته و هر کدام را در جای اجرا قرار داده اند که می توانند با توجه به مزیت های خود علاوه بر طرح ها و الحاقات جدید، از آن استفاده کنند. یک عمر رمز و راز یک صندلی ماشین اضافه کنید.

مثلاً قسمت صندلی و قسمت هایی از روکش که با بدنه تماس پیدا می کند پارچه ای باشد تا عرق کمتری داشته باشد و گرما و سرما زیاد تحت تأثیر قرار نگیرد و مزاحمتی برای مسافران ایجاد نکند.

اما در پشت صندلی از چرم استفاده می شود، قسمتی که روی پاها قرار دارد و به طور کلی قطعات ممکن است کثیف باشند و برای شستن باید محکم باشند.

اما به طور کلی صندلی ماشین در انواع متریال و با قیمت های مختلف در بازار موجود است. و هر کسی با هر توانایی می تواند بین انواع داخلی و خارجی و جنس خوب و متوسط ​​یکی را انتخاب کند.

مراجعه به مرجع: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/روکش-صندلی/ایرانخودرو/روکش-صندلی-پژو-206/



:: بازدید از این مطلب : 13791
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت نیوز


بهترین نوع روکش دندان چیست؟کامپوزیت ونیر یکی از پرطرفدارترین روش های دندانپزشکی زیبایی این روزها است و معمولا برای بهبود شکل و زیبایی دندان های جلویی شما استفاده می شود. ونیرهای کامپوزیت که لایه هایی همرنگ با دندان هستند و برای پوشاندن عیوب خارجی روی دندان قرار می گیرند، انواع مختلفی دارند و توسط برندهای مختلف تولید می شوند.

انتخاب مواد مناسب برای ساخت پروتز کامپوزیت به دندانپزشک شما بستگی دارد که با توجه به شرایط و نوع دندان هر فرد گزینه های مختلفی برای ساخت پروتز دارد.

شناخت بهترین انواع کامپوزیت ونیرها به شما کمک می کند تا قبل از تعهد بهترین انواع را بیاموزید و بادوام ترین و بادوام ترین روش و نوع کامپوزیت ونیر را برای خود انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که انواع کامپوزیت ونیرهای دندانی مواد و هزینه های ساخت متفاوتی دارند.

انواع کامپوزیت ونیر با توجه به نوع اجرا

به طور کلی ترکیب روکش های دندانی را می توان به دو صورت اعمال کرد که در زیر توضیح داده شده است:

1. روکش پارسیل (کامپوزیت روکش دندان های ترک خورده)

روکش پارسیل یکی از رایج ترین روش های زیبایی دندان است که برای رفع مشکلات موضعی دندان و ترمیم بخشی از دندان آسیب دیده استفاده می شود. به دلیل کیفیت بالای مواد به کار رفته در این نوع، دقیقا مشابه دندان است و تفاوتی بین دندان و لایه کامپوزیت وجود ندارد. این روش بسیار محبوب است و تنها در صورتی می توان از آن استفاده کرد که بخشی از دندان آسیب دیده باشد.

2. روکش کامل (ونیر کامپوزیت کامل دندان)

فول ونیر نوعی ونیر کامپوزیت است که تمام قسمت های دندان را ترمیم می کند. به عبارت دیگر، لایه مواد کامپوزیت به طور کامل روی دندان کشیده شده و عیوب قابل مشاهده دندان را پنهان می کند. در انجام این نوع ترکیب باید به عواملی مانند اکلوژن، سن بیمار، نحوه قرارگیری دندان ها، روی هم قرار گرفتن دندان ها و سلامت دندان ها توجه شود. طول عمر و دوام روکش های کامل تا حد زیادی به سطح بهداشت دهان و دندان بستگی دارد.

انواع روکش کامپوزیت به روش ساخت

دو نوع تاکتیک برای فولونیرینگ وجود دارد:

1. روش مستقیم (روکش دندان یک تکه)

به این ترتیب دندانپزشک مواد کامپوزیت را مستقیماً روی دندان قرار می دهد و آن را قالب می زند تا به موقعیت مطلوب و نهایی برسد. این نوع روش ترکیبی زمان بر است اما تمامی مراحل در یک جلسه قابل انجام است و تعداد مراجعه به مطب دندانپزشکی کم خواهد بود.

2. روش مستقیم (ساخت دندان های آزمایشگاهی)

در روش متداول ونیر کامپوزیت غیر مستقیم، کامپوزیت در آزمایشگاه ساخته می شود. ابتدا قالبی از دندان فرد ساخته می شود و به آزمایشگاه ارسال می شود که از آن روکش کامپوزیت مناسب بیمار ساخته شده و روی دندان قرار می گیرد.

انواع کامپوزیت های دندانی بر اساس ساختار

مواد تشکیل دهنده دارای ویژگی های متفاوتی هستند که بر خواص آنها تأثیر می گذارد و دندانپزشکان با توجه به نیاز هر فرد آنها را انتخاب می کنند.

1. ترکیب ماکروفیل یا ماکروفیل

ترکیب ماکروفیل اولین نوع ترکیبی بود که وارد بازار شد. اندازه ذرات این مخلوط بین 10 تا 50 میکرومتر است. اندازه ذرات آن را قوی می کند، اما زیبا نیست. این ذرات به قدری بزرگ هستند که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند، صیقل دادن آنها به سختی انجام می شود و می توانند از سیستم رزین جدا شوند. استفاده از کامپوزیت ماکروفیل امروزه رایج نیست و فقط در ترمیم های بسیار قدیمی یافت می شود.

2. کامپوزیت میکروفیلار فینکارن

این نوع کامپوزیت اولین بار در اواخر دهه هفتاد معرفی شد و اندازه ذرات آن کمتر از 100 نانومتر است. این اندازه ذرات از نظر زیبایی شناختی قابل قبول هستند و به راحتی قابل توزیع هستند. اما استحکام کمتری دارد و مقاومت آنها برای تحمل تنش فشاری پشت دندان کافی نیست. از میکروفیلم های کامپوزیتی موجود در بازار می توان به نسخه های مختلف هلیومولار از شرکت Vivadent و Renamel از Cosmedent اشاره کرد.

3. ترکیب هیبرید، میکروهیبرید و نانوهیبرید

این نوع مخلوط مخلوطی از ذرات 10 و 50 میکرومتری و 40 نانومتری است. به همین دلیل، دارای قدرت ماکروفیل و قابلیت انتقال میکروپر به طور همزمان است نمونه‌هایی از کامپوزیت‌های نانوهیبرید تجاری موجود عبارتند از Tetric EvoCeram و IPS Empress Direct از Ivolar Vivadent و Herculite Ultra از Kerr. هرکول XRV تنها میکروهیبرید موجود در بازار است

4. کامپوزیت نانوفیل

نانوکامپوزیت یا نانوفیل آخرین نسل کامپوزیت متعلق به 3M ESPE است. Filtek Supreme Ultra Universal حاوی ذرات 20 نانومتری است که با هم نانوخوشه هایی را تشکیل می دهند. ویژگی منحصر به فرد این نوع مخلوط، استحکام و دوام بیشتر و همچنین قیمت مقرون به صرفه تر آن است.

ونیرهای کامپوزیت دندان بهترین نوع خواص را دارند

برای انتخاب بهترین نوع روکش دندان بهتر است ویژگی های زیر را در نظر بگیرید:

فرصت های شغلی و عدم تطابق

ترکیبی که برای تثبیت فرم دندان ها استفاده می شود باید به راحتی قالب گیری شود و در عین حال شکل ایجاد شده را حفظ کرده و آسیب نبیند. این چیزها باید از نظر غلظت و کیفیت مناسب باشند نه آب یا آب لوله کشی و نه آنقدر نرم که به دستگاه دندانپزشکی بچسبند.

طیف رنگی کامل و شفاف

بسیاری از برندهای کامپوزیت ونیر 12 رنگ مختلف برای مینا و عاج ارائه می دهند. هر چه یک برند طیف رنگی بیشتری ارائه دهد، دندانپزشک و بیمار انتخاب های بیشتری دارند. دندانپزشک با رنگ های مختلف کامپوزیت مینا و عاج می تواند لایه به لایه روی کامپوزیت دندان کار کرده و با دقت به نتیجه دلخواه برسد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مقاله، چه رنگی برای دندان بهتر است؟ مطالعه

راهنمای رنگ دقیق

بهترین نوع روکش کامپوزیت، نوعی با دستورالعمل های دقیق سایه است. بنابراین، رنگ انتخاب شده توسط بیمار بر اساس دستورالعمل دقیقاً با رنگ ایجاد شده در طول عمل مطابقت دارد.

دوام و طول عمر

ترکیبات برندهای مختلف کیفیت یکسانی ندارند. هنگام انتخاب یک نام تجاری کامپوزیت، باید دوام، مقاومت در برابر میخ و سایش، مقاومت در برابر فشار و کاهش حجم آن را در نظر بگیرید. همچنین می توانید از یک ترکیب با کیفیت و بادوام برای دندان های عقب استفاده کنید.

بهترین مارک کامپوزیت ونیر دندان چیست؟

در ابتدا باید بگوییم که تمامی کامپوزیت ونیرهای موجود در بازار دارای استانداردهای کیفی لازم جهت ارائه در بازار جهانی می باشند و انتخاب نوع قطعه بستگی به تشخیص دندانپزشک، ترجیحات و ترجیحات بیمار دارد. . هزینه های ضروری

همچنین دوام کامپوزیت ونیر فراتر از برند، به تجربه و مهارت دندانپزشک در تشخیص برند مناسب شما و نصب و اجرای صحیح آن بستگی دارد. در برخی موارد مشاهده می شود که بهترین و گران ترین برند کامپوزیت ونیر توسط دندانپزشک غیر متخصص انجام می شود و نتیجه مطلوبی برای بیمار به همراه ندارد. پس در انتخاب دندانپزشک دقت کنید.

چندین برند کامپوزیت ونیر در ایران موجود است و در دندانپزشکی کاربرد دارد. بهترین و بهترین برندها در این میان، برندهای ژاپنی Geanial، Gradia Direct و Kuraray، برندهای آمریکایی Bisco، 3M و Cosmedent و برند سوئیسی Sarmco هستند.

البته از دیگر برندهای با کیفیت مورد استفاده می توان به Tokuyama Dental America، Kerr، Ivoclar Vivaden، DMP Dental، DMG America، Coltene و SDI اشاره کرد.

متن کامل مقاله را بخوانید:  https://drsheidaclinic.com/dental-composite/



:: بازدید از این مطلب : 8516
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت نیوز



ارتوپدی فنی بخشی از معاینه پزشکان ارتوپد است و جنبه مهمی از کار عملی پزشکان ارتوپد است. کمک های فنی ارتوپدی (عصا، بانداژ، آتل، کرست، بریس، کفش ارتوپدی، کفی کفش و ...) جزء جدایی ناپذیر درمان ناهنجاری ها و اختلالات سیستم حرکتی است.

آنها می توانند درمان ارتوپدی را تکمیل کنند، اما اغلب به تنهایی استفاده می شوند. کمک های ارتوپدی اغلب جایگزین گچ می شوند. متخصص ارتوپدی و تکنسین ارتوپدی از نزدیک با هم کار می کنند، هر دو دارای مدارک تخصصی در ارتوپدی فنی هستند و در برچسب زدن، روش های مقرون به صرفه تجویز و نصب وسایل کمکی مناسب خبره هستند.

درمان با کمک متخصص ارتوپدی فنی

ارتوپدی فنی

درمان بسیاری از بیماری های ارتوپدی را می توان با استفاده از دستگاه های ارتوپدی به طور قابل توجهی بهبود بخشید. مثلا امروزه می توان برای مچ پا آتل مخصوص ساخت و دیگر نیازی به درمان پارگی رباط ها با گچ نیست. این معمولاً بیمار را قادر می سازد تا فوراً با راه رفتن عادی راه برود. این کار از فشار بر ستون فقرات جلوگیری می کند و خطر ترومبوز را تا حد زیادی کاهش می دهد.

تورم مفاصل ناشی از بیماری های دژنراتیو ستون فقرات را نیز می توان با به اصطلاح بریس های کمری تا حد زیادی کاهش داد. بریس ها، آتل ها و بانداژها نیز برای استفاده به عنوان اقدامات پیشگیرانه طراحی شده اند، مانند هنگام خرید یا باغبانی.

پاهای سالم با افزایش سن برای سلامت کلی ما مهم هستند.

هدف ما ارائه پیشرفته ترین کفی ها با استفاده از یک اسکنر واحد و اندازه گیری های کنترل پویا کامپیوتری است.

خدمات ارتوپدی فنی

روش های ارتوپدی

به طور کلی مراکز تخصصی در دو حوزه ارتز و پروتز خدمات لازم را به مشتریان ارائه می دهند که در عبارات زیر توضیح داده شده است:

طراحی دلخواه

لوازم جانبی در صورت درخواست

مشاوره حرفه ای

بعد از درمان

تعمیر

پروتزهای اندام فوقانی و تحتانی

ستون فقرات (کمربند طبی)، ارتز (بریس) اندام فوقانی و تحتانی

کفش های کتانی و دیابت

کفی و صندل مخصوص (پزشکی)

منبع: https://pezeshke-shahr.com/ارتوپدی/متخصص-ارتوپدی-در-شیراز/

 



:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت نیوز


«ریاضیات علم نظم است و موضوع آن یافتن، توصیف و درک نظمی است که در موقعیت‌های ظاهراً پیچیده پنهان است و ابزار اساسی این علم مفاهیمی هستند که به ما امکان می‌دهند این نظم را توصیف کنیم».

دکتر دیبایی، استاد ریاضی دانشگاه تربیت معلم تهران در معرفی این علم گفت:

«علم ریاضی اعتبار تجربیات طبیعی است که ما از گیاهان و سایر موجودات به دست می آوریم، علم ریاضی این تجربیات را تجزیه و تحلیل و تأیید می کند و آنها را توسعه می دهد.

دکترای ریاضیات، استاد ریاضی و رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر نیز در مقدمه این علم می گوید: ریاضی علمی است که در شکل دادن به علوم دیگر است. علم ریاضی، و اگر امروز علم را نمی توان با زبان ریاضی بیان کرد، پس علم نیست.

اهداف سیستم حسابداری در دانشگاه:

1- ریاضی: هدف از این رشته تربیت افراد متخصصی است که دانش کافی در زمینه ریاضیات، تحلیل کمی، صنعت، اقتصاد و برنامه ریزی داشته باشند و بتوانند در سطوح بالاتر به تحصیل ادامه دهند.

2- ریاضی محض: هدف این شاخه از ریاضی تربیت افراد متخصص با آموزش های لازم برای ادامه تحصیل و انتقال ریاضیات به سطح دانشگاهی جهت مشارکت در تحقیقات علمی در ریاضیات می باشد. دانستن نحوه حل مسائل در قالب ریاضی و مدل سازی ریاضی از دیگر اهداف ریاضی محض است.

3-معلم ریاضی: هدف شعبه معلمان تربیت معلم و کارشناس ریاضی برای رفع نیازهای آموزش و پرورش کشور در مقطع پیش دانشگاهی است.

طبیعت:

برخلاف تصور برخی، ریاضیات مجموعه ای از فرمول ها و قواعد نیست که بتوان در هر مکان و هر زمان از آن استفاده کرد، بلکه ریاضیات به معنای درک مسئله و خوب فکر کردن برای رسیدن به پاسخ است و در این مهارت دانش آموز است. او باید حوصله و استقامت لازم را داشته باشد تا چندین ساعت به یک مسئله ریاضی فکر کند و در نهایت آن را با اصالت و خلاقیت حل کند.

پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این رشته می توانند در سازمان های دولتی برای وظایف مربوط به تجزیه و تحلیل مسئله، در بخش خصوصی برای موضوعاتی مانند طراحی سیستم برای بهینه سازی و بهره وری، در صنعت برای موضوعاتی مانند مدل سازی ریاضی و آموزش کار کنند. .و ساختن و... با به عهده گرفتن نقش های مختلف.

گرایش های ریاضی در مقطع کارشناسی:

رئیس انجمن بین المللی ریاضیدانان جهان در یازدهمین نشست آکادمی جهان سوم که اخیرا در تهران برگزار شد، گفت: بهتر است ریاضیات و کاربردهای آن را بگوییم تا ریاضیات خالص یا محض. به کار گرفته شده. ریاضیات، زیرا به گفته ریاضیدانان، هیچ مقوله ریاضی وجود ندارد که در مقطعی مفید نباشد."

وی تصریح کرد: ریاضیات محض بیشتر به مسائل و برهان ها، منطق ترکیبی و نحوه اثبات آنها می پردازد، در حالی که ریاضیات کاربردی نحوه حل و به کارگیری مسائل و به عبارتی در این زمینه، به کارگیری ریاضیات در مسائل اجتماعی را آموزش می دهد.

وقتی صحبت از ریاضیات محض می‌شود، نباید فکر کنید که فقط به حل مسائل نشسته‌اید، بلکه این علم، به‌ویژه علوم پیشرفته، ارتباط نزدیکی با طبیعت دارد، یا در غیر این صورت، ایده‌های ریاضی از اصل نشات نمی‌گیرند. . ذهن محققان، در حالی که ریاضی‌دانان اغلب از طبیعت الهام می‌گیرند، و همانطور که ژان باتیست فوریه، ریاضی‌دان معروف قرن نوزدهمی فرانسوی می‌گوید، "تفکر در طبیعت منبع کشف است. کارآمدترین شکست ریاضی."

 

به طور کلی ریاضی کاربردی شاخه ای از ریاضیات است که کاربردهای علمی خاصی دارد، مانند اقتصاد، کامپیوتر، فیزیک یا آمار و احتمالات و ریاضیات محض را شاخه ای مرتبط با نظریه ریاضی نیز می نامند، اما باید به آن توجه داشت. که امروزه این دو جریان به قدری با هم ادغام شده اند که نمی توان مرزی بین آنها قائل شد.

گاهی یک تئوری کاملاً ناب ​​وارد مرحله عملی می شود و در صورت مواجه شدن با مشکل در عمل به مدل باز می گردد و در نهایت پس از رفع ایرادات مجددا وارد استانداردهای عملکرد می شود. به عبارت دیگر بین ریاضیات کاربردی و محض تعامل و ارتباط وجود دارد و این دو شاخه از تأثیرات شاخه دیگر بهترین استفاده را می کنند و به همین دلیل یک ریاضیدان موفق باید هر دو شاخه را بشناسد.

اطلاعات مختصری در مورد دروس خاص در ریاضیات کاربردی

ریاضیات گسسته: هدف این دوره معرفی شاخه های مختلف ریاضیات گسسته و کاربردهای آنها با تمرکز بر اثبات و ارائه الگوریتم های مناسب است. سرفصل های این دوره: مقدمه ای بر معادلات دیفرانسیل و روابط عود، توابع مولد، تئوری شمول و طرد، نمودارها و ماتریس ها، متناظر و سایر کاربردهای گراف، جبر و کاربردهای آن و بلوک دیاگرام، مربع لاتین، صفحات نمودار، کدگذاری و رمزگذاری.

برنامه نویسی پیشرفته: در این دوره دانشجویان با مباحثی مانند برنامه نویسی مناسب، مستندسازی برنامه نویسی، برنامه نویسی ساختاریافته، آشنایی با زبان برنامه نویسی دوم و مقایسه آن با زبان اول، اشکال زدایی و تست برنامه، تایید برنامه ها، غیر عددی آشنا می شوند. الگوریتم هایی از جمله: پردازش رشته، روش های جستجو و مرتب سازی، آشنایی با کامپایلرها و سایر برنامه های مترجم، اجرای پروژه های بزرگ و غیره.

تحلیل عددی: هدف از این درس ارائه الگوریتم های عددی و بررسی خطاهای ناشی از حل عددی مسائل می باشد. با توجه به روش تکراری، همگرایی و نرخ همگرایی نیز مورد تاکید است. در این درس سرفصل های موجود عبارتند از: نمایش اعداد واقعی، انواع خطاها، تحلیل خطا، حل معادلات خطی، مشتقات عددی و انتگرال گیری، حل معادلات دیفرانسیل عددی و ....

 

ساختار داده ها: در این درس دانش آموزان با آرایه ها، بردارها، ماتریس ها، سطرها و ردیف ها، لیست های پیوندی، خطی، دایره ای، نحوه نمایش و استفاده از لیست های پیوندی، درختان و جریان آنها، نحوه نمایش و استفاده از درختان، درخت تصمیم آشنا می شوند. . ، نمودارها و نمایشگرها مقدمه ای بر تخصیص حافظه پویا و مسائل مربوط به آن.

تحقیقات عملیاتی: در این دوره دانشجویان دارای زمینه های تحقیق در عملیات، انواع مدل ها و مدل های ریاضی، سیستم های خطی، مدل های شبکه و حمل و نقل، سایر مدل های مشابه، آشنایی با سیستم های تغییر واقعی، سیستم های دینامیکی، سیستم های غیر خطی و مدل های احتمالی آنها می آیند

آینده کار، بازار کار، درآمد رشته ریاضی:

وی ادامه داد: استفاده از ریاضیات در علوم مختلف غیرقابل انکار است، به عنوان مثال، موضوع تحلیل تابعی در مکانیک کوانتومی کاربردهای زیادی دارد یا در بیشتر رشته های مهندسی از معادله La Lacy استفاده می شود که یک معادله ریاضی است، نظریه احتمالات و نظریه گروه ها بسیار نقش دارند نقش مهمی در جامعه شناسی دارد به طور کلی باید گفت که تمامی صنایع دارای زیرساخت ریاضی هستند و به همین دلیل در تمامی مراکز صنعتی و تحقیقاتی جهان ریاضیدانان در کنار مهندسان و دانشمندان سایر علوم حضور فعال دارند و آنچه در نهایت ارائه می شود نتیجه کار گروهی آنهاست.

یک استاد دانشگاه با مدرک دکترای ریاضی درباره فرصت های شغلی در ایران می گوید:

وی ادامه داد: اگر شغل در جامعه ما جنبه علمی دارد به این معنا نیست که برای ریاضیدان شغلی وجود ندارد زیرا می تواند مسائل را به صورت علمی حل کند بلکه حضور ریاضیدانان در مراکز تحقیقاتی و صنعتی باید پررنگ تر باشد.

مرجع مقاله: https://lotusmath.ir/



:: بازدید از این مطلب : 18713
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت نیوز



ویژگی های توالت فرنگی

خانم های جوان در انتخاب وسایل لازم برای جهیزیه با توجه به مشکلات ریز و درشتی که ممکن است برایشان پیش نیاید ممکن است در انتخاب یک میز آرایش مناسب که بعدا یکی از پرکاربردترین وسایل آنها محسوب می شود دچار اشتباه شوند.  تانیل چوب بنابراین باید قبل از خرید دستگاه از مجموعه نکات مطلع باشند تا بتوانند بهترین گزینه را انتخاب کنند. در این مقاله سعی می کنم شما را با ویژگی های یک میز آرایش مناسب و اصول اولیه آشنا کنم:

1. اندازه اتاق و میز آرایش باید مطابقت داشته باشد. اگر اتاق کوچکی دارید، یک میز آرایش بزرگ در آن جا می شود.

2. یک کمد با کشو انتخاب کنید. اگر مدل زیبایی انتخاب کرده اید که کشو ندارد، باید بدانید که به زودی از این انتخاب پشیمان خواهید شد. در کشوهای میز آرایش، لوازم آرایشی ریز و درشت زیادی قرار می دهید که نمی دانید با آنها چه کنید.

3. میز آرایش باید طوری باشد که وقتی روی صندلی می نشینید، پاهایتان زیر میز باشد. میز آرایش دخترانه زنانه تانیل چوب میزهایی که پایه ندارند و تماماً از کشوهای کمد ساخته شده اند، برای نشستن در مقابل آن ها دچار مشکل خواهید شد.

4. میز آرایش باید پشتی و تکیه گاه داشته باشد وگرنه از ایستادن در مقابل آن خیلی زود خسته می شوید.

5. به میز آرایش نگاه کنید که باید طبیعی و ثابت باشد. لیوان های کوچک، بزرگ، بلند یا چاق تر خوب نیستند.

6. ارتفاع میز و صندلی آرایش باید به گونه ای باشد که وقتی آنجا می نشینید، آرنج هایتان به راحتی روی میز قرار گیرد و فشاری به کمرتان وارد نشود تا بتوانید به راحتی آرایش کنید.

7. عرض میز نباید آنقدر زیاد باشد که دیدن تصویر داخل لیوان برای چشم مشکل باشد.make up table شما باید بتوانید کوچکترین جزئیات را در آینه میز آرایش ببینید.

 



:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1402 | نظرات ()