نوشته شده توسط : نت نیوز


در میان گروه‌های فولاد ضد زنگ که به فولاد ضد زنگ معروف هستند، نوع دیگری از فولاد به نام ورق فولادی خراشیده می‌باشد. امروزه استفاده از فولاد خراشیده زیبایی چشمگیری در طراحی ایجاد می کند و به طور گسترده ای مورد استفاده صنعتگران قرار می گیرد. شهرآهن ​​های ایران نیز بسیار با کیفیت هستند. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که ورق فولادی خراشیده چیست؟

خاصیت ضد خش و استحکام بالای فولاد کشیده شده امکان استفاده از این نوع فولاد را در بسیاری از صنایع فراهم کرده است. وجود خراش روی این ورق ها باعث می شود که بیننده هنگام لمس آن احساس نرمی کند. از آنجایی که ورق فولادی کشیده شده در برابر ضربه و خوردگی بسیار مقاوم است، هزینه نگهداری آن نیز بسیار پایین است. برای به دست آوردن یک ورق فولادی با ماندگاری بالا، باید ورق فولادی را انتخاب کنیم که در هنگام خرید مناسب کار و نیاز ما باشد. برای توضیح بیشتر در مورد این موضوع با ما همراه باشید.

فواید ورق های راه راه چیست؟

همانطور که در مبحث چیستی ورق فولادی خراشیده اشاره کردیم، مزیت مهم فولاد خراشیده مقاومت بالای آن در برابر ضربه و خوردگی است. به دلیل کیفیت بالای این نوع فولاد، به راحتی خورده نمی شود و در نتیجه عمر مفید ورق فولادی افزایش می یابد. چکش خواری فولاد خراشیده باعث شده است که از آن برای کاربردهای مختلف استفاده شود و صنعتگران بتوانند آن را مطابق با نیاز خود شکل دهند. استحکام و دوام بالای فولاد ضد زنگ آن را به فلزی قابل شستشو و مقاوم در برابر رطوبت تبدیل می کند که به راحتی تمیز می شود.

فولاد برس خورده که یکی از محبوب ترین عناصر طراحی تزئینی به حساب می آید، خاصیت ضد لک دارد. از آنجایی که خاصیت ضد لک و ضد چروک آن بسیار مهم است، در طراحی برخی از لوازم خانگی و برقی نیز کاربرد فراوانی دارد. قیمت بشقاب خراشیده در قیمت روز کارخانه شهرآخان. برای اطلاعات می توانید قیمت روز پلاک خش دار را در قسمت محصولات شهرآخان بررسی کنید.

کاربرد ورق استیل خشدار چیست؟

امروزه کاربردهای زیادی از ورق های فولادی کشیده شده وجود دارد که مورد پسند تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قرار گرفته است و در ادامه به این می پردازیم که ورق های فولادی کشیده شده چیست. از فولاد کشیده شده برای دکوراسیون داخلی خانه ها یا ساختمان ها استفاده می شود. علاوه بر این، این نوع فولاد در طراحی محیط بیرونی کاربرد فراوانی دارد و استفاده از آن باعث زیباتر شدن فضا و محیط بیرون می شود.

از فولاد خراشیده برای ساخت درب هایی به نام درب های فولادی استفاده می شود. برخی از این درب ها در بیمارستان ها، مجتمع های تجاری و ... قابل مشاهده است. از آنجایی که این نوع فولاد ضد خش و ضد ضربه است، برای ساخت این گونه درب ها کاربرد فراوانی دارد. برخی از طراحان که به طور فعال در ساخت مناظر و قطعات آن فعالیت می کنند، از ورق فولادی خراشیده در کار خود استفاده می کنند. استفاده از این نوع فولاد باعث افزایش دوام و طول عمر آنها می شود و از خراشیدگی آنها به مرور زمان جلوگیری می کند.

ورق های فولادی مهفا راه راه در طراحی روکش دیوار و همچنین در ساخت لوازم آشپزخانه کاربرد فراوانی دارند. علاوه بر این، فولاد ضد زنگ به طور گسترده ای برای تولید لوازم الکتریکی مورد استفاده در آشپزخانه ها استفاده می شود. زیرا پس از استفاده از این دستگاه ها اثر انگشتی روی آنها باقی نمی ماند و به راحتی تمیز می شوند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، فولاد خراشیده با تمیز کردن ورق های فولادی صیقلی تولید می شود. ماده ای بر روی سطح ورق فولادی استفاده می شود که به محافظت از ورق خراشیده در برابر رطوبت کمک می کند. این لایه روی سطح ورق نیز از خوردگی و خراش آسان آن جلوگیری می کند. امروزه به دلیل خاصیت ضد لک و ضد خش، استفاده از آن بسیار رواج یافته است. امیدواریم با توضیحات داده شده پاسخ این سوال که ورق فولادی خراشیده چیست را یافته باشید و از آن برای زیباسازی فضای اطراف خود استفاده کنید. در این مجموعه ورق های مختلف دیگری مانند ورق استیل 304، ورق استیل 316 و غیره وجود دارد.





:: بازدید از این مطلب : 3320
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: