نوشته شده توسط : نت نیوز


برای بررسی صوت کتاب صوتی ابتدا باید در سایت و سازمان مربوطه ثبت نام کنید. سپس صوت را از متن آماده شده در سایت ضبط کرده و برای سایت ارسال کنید.

یک نظر دهنده در مقاله من از من پرسید که چگونه یک سخنران کتاب صوتی شوم. به من گفته اند که استعداد بالایی در خوانندگی و بازیگری دارم و مدتی است که به این فکر می کنم که آیا ضبط صدا را به عنوان راوی در کتاب های صوتی شروع کنم یا خیر. برای تبدیل شدن به یک راوی کتاب صوتی به چه مهارت هایی نیاز دارم یا چگونه می توانم این مهارت ها را بهبود بخشم؟ از من هم خواستند برای یک کتاب صوتی تست بزنم.

آمادگی های لازم قبل از آزمون سخنرانی کتاب صوتی

اگر به شغل گوینده کتاب صوتی علاقه مند هستید و قصد شرکت در آزمون گوینده کتاب صوتی را دارید، پاسخ به این سوالات که در این مقاله برای شما فهرست شده است به شما کمک می کند تا دریابید - متوجه شوید که آیا واجد شرایط هستید یا خیر. این نوع کار یا نه برای این کار موارد زیر مورد نیاز است:

پیش نیازها

مهارتهای پایه

توانایی های زبانی

شخصیت یا عادات کاری

مدیریت مالی.

آیا به نمایش ها علاقه دارید؟ اگر پاسخ منفی است، آزمون سخنرانی کتاب صوتی را متوقف کنید و به طور جدی گزینه دیگری را برای آینده شغلی خود در نظر بگیرید.

آیا مرتب به کتاب های صوتی گوش می دهید؟ اگر پاسخ منفی است، قبل از شرکت در آزمون روایت کتاب صوتی، به چندین کتاب صوتی در ژانرهای مختلف گوش دهید. فقط در این صورت است که حداقل می توانید از طریق هنر احساس کنید. ما اشتراک در مجله AudioFile، استاندارد صنعتی برای بررسی حرفه ای را توصیه می کنیم. همچنین به کتاب های صوتی برنده جایزه با هدفون گوش دهید.

شرایط، شرایط و ویژگی های مورد نیاز قبل از شرکت در آزمون تلفظ کتاب صوتی

تبدیل شدن به یک سخنران کتاب صوتی مستلزم مجموعه ای از شرایط و الزامات است. اگر این معیارها را دارید، در آزمون سخنران کتاب صوتی شرکت کنید. با بلندگوی برنده جوایز آئودی، تاویا گیلبرت، به شما یاد می دهد که برای تبدیل شدن به یک بلندگوی حرفه ای کتاب صوتی چه چیزی لازم است.

به طور خلاصه، سخنرانان مشتاق کتاب صوتی باید بر روی توسعه مهارت های زیر کار کنند:

درک جامع انواع مختلف گفتار

صبر

مهارت های سازمانی

مهارت های برقراری ارتباط موثر

حرفه ای شوید

مهارت های خود مدیریتی

در اینجا چند توصیه مهم و کاربردی برای روایت کتاب های صوتی در خانه آورده شده است

اگر اهل کتاب هستید، به زبان‌ها علاقه دارید و در بازیگری و کسب‌وکارهای کوچک مهارت دارید، روایت کردن و تولید کننده کتاب‌های صوتی  زهرا شیراحمدی در خانه بهترین شغل برای شماست. سخنران موفقی که صاحب یک کسب و کار خانگی کوچک است، علاوه بر استعداد صحبت کردن، باید پشتکار، مهارت های سازمانی، مهارت های ارتباطی، حرفه ای و خودکنترلی نیز داشته باشد. شما مسئول ارائه 8، 12 یا 16 ساعت کار در روز به یک ناشر یا تولید کننده کتاب صوتی هستید و باید با تیم خود هماهنگ کنید تا محتوای صوتی را به موقع به مخاطبان تحویل دهید. این یک مسئولیت خطیر است و نیاز به برنامه ریزی اساسی برای رسیدن به آن دارد.

کتاب های صوتی در خانه با پول اما به دقت زیادی نیاز دارد. سعی کنید هر بار که اشتباه می کنید آن را با صدای بلند بخوانید. اگر بعد از یک ساعت هنوز خوشحال نیستید برای توسعه مهارت هایی که برای بهبود صحبت کردن خود نیاز دارید، وقت بگذارید. تیم بازاریابی رایا این کار را برای شما انجام خواهد داد. و بعد از قبولی در آزمون سخنرانی کتاب صوتی آنها این مهارت های ضروری را به شما آموزش خواهند داد.

توسعه مهارت های شفاهی قبل از تست صدا برای صحبت کردن

بخش مهمی از توسعه توانایی گفتاری کتاب صوتی قبل از گوش دادن به سخنرانی، یادگیری در مورد هر نوع سخنرانی و یافتن راه‌هایی برای مدیریت پروژه‌هایی است که برای شما مفید است. با گذشت زمان، گوینده معروف تاویا گیلبرت همه اشکال صدا را آزمایش کرد و یاد گرفت که هر پروژه را بدون توجه به نوع صدا اجرا کند. او در گفت‌وگوی دیگری با تاویا گیلبرت اظهار داشت که وقتی صحبت از داستان‌گویی برای فیلم‌ها به میان می‌آید، قطعاً مسائلی بین این دو وجود دارد که باید با آمادگی لازم حل شود.

حال این سوال پیش می آید که آیا ژانرهای مختلف کتاب های صوتی نیاز به انواع بلندگو دارند؟ نه، مهم نیست چه کتابی برای گفتن دارد، وظیفه راوی این است که بین هدف نویسنده و شنونده واسطه شود. بنابراین، چه در حال گفتن یک داستان معمایی یا یک اختراع علمی، یک داستان فلسفی یا چیز دیگری هستید، باید درک وسیعی از سرعت، ریتم، احساسات، شخصیت‌پردازی، شخصیت، اوج، تحویل، آرامش و غیره داشته باشید. همه اینها نکاتی است که قبل از تست کتاب صوتی باید به آنها توجه کنید.

شرکت های تست زبان برای آزادی بیان

برخی از موسسات، شرکت ها و سایت ها تست صدا را به صورت رایگان انجام می دهند. Rajamarketing یکی از این شرکت هاست که تست های رای گیری آزاد را انجام می دهد و در صورت قبولی آموزش های لازم را نیز به شما ارائه می دهند.

به طور معمول، موسسات سخنران قبل از پذیرش دانشجویان خود، یک امتحان شفاهی رایگان می گیرند. قبل از آزمون صدای اسپیکینگ از جمله آزمون گفتاری کتاب صوتی به تکنیک اسپیکینگ، عدم لهجه، روان بودن متن، تلفظ صحیح همه حروف و پرهیز از لکنت توجه کنید.

کسب مهارت برای آزمون گوینده رادیو

یکی از مهم ترین راه های قبولی در آزمون اسپیکینگ گوینده رادیو جاوه، کسب مهارت های لازم در سخنرانی است. شما می توانید این مهارت ها را در دانشکده صدا و سیما و در رشته مورد علاقه خود کسب کنید و یا می توانید برای آموزش در شرکت ها یا موسسات مناسب اقدام کنید. این مهارت ها توسط خود باشگاه جوانان رادیو آموزش داده می شود.

کافی است در دوره های مربوط به تلفظ آن شرکت کنید و آموزش های لازم را در این زمینه مشاهده کنید. برای عضویت در رادیو جاوا کلاب ابتدا از شما آزمون ورودی گرفته می شود سپس از شما تست گرفته می شود و در صورت داشتن شرایط لازم آموزش های لازم به شما داده می شود.

چگونه متن تست مکالمه را زیبا بخوانیم؟

تسلط بر تکنیک بیان لازم هنگام خواندن متن آزمون شفاهی بسیار مهم است. یکی از راه های رسیدن به تسلط لازم برای خواندن هر متنی، آشنایی با متن است. به عنوان مثال در صورت لزوم می توانید بر نکاتی در این متن تاکید کنید و صدای خود را در برخی موقعیت ها بلند و در موارد دیگر کوتاه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: