اوتیسم و یادگیری ریاضی انواع روش های آموزشی و روش آموزش ریاضی به کودکان اوتیسم
نوشته شده توسط : نت نیوز

 

با این روش میتوانید با داشتن اطلاعات سازمان یافته و تمرکز بیشتری به حل مسئله برسید و یا جواب سوال را حدس بزنید. این توصیف نباید جواب و راه حل مسئله را در بر داشته باشد ، زیرا در روش حل مسئله ، هدف این است که دانش آموز خود راه حل مسئله را کشف کند. هدف از این تحقیق بررسی تاثیر روش تدریس مشارکتی در یادگیری ریاضیات دانش آموزان دختر در پایه ی پنجم ناحیه یک شهر کرج است. با توجه به اینکه بیشتر این افراد مشکل عزت نفس دارند، یادگیری آنها با ایجاد یک محیط حمایتی و آرام بهتر میشود. برای اینکه یادگیری را برای کودکتان در دسترستر کنید، میتوانید به او بیاموزید که چگونه با وسایل روزمره که در دست دارید، انواع بازیهای ریاضی را در خانه انجام دهد. بازیهای ریاضی راهی ساده و سرگرمکننده برای کمک به بچهها در یادگیری نحوۀ حل مسائل ریاضی است که در حین سرگرمی، ریاضی دوم را هم آموزش میبینند. استفاده از روشهای بصری و تصاویر میتواند درک مفاهیم را برای کودکانی که تازه شروع به یادگیری نحوۀ شمارش میکنند آسانتر کند.

رویکرد قدیمی متکیبر به خاطر سپردن رویهها بود که ما وقتی بزرگ شدیم، اغلب آنها را درک نمیکردیم بهعنوانمثال، معلمان امروز به کودکان کمک میکنند تا در ذهن خود محاسبه کنند. بسیاری از مردم یادگیری ریاضی را با حفظ کردن شروع میکنند. ما معتقدیم که آموزش مفاهیم و یادگیری مفهومی ریاضیات به دانش آموز کمک می کند تا در سال های بالاتر تحصیل در یادگیری مباحث پیچیده ریاضی مشکلی نداشته باشد. تندخوانی دروس و تقویت حافظه یک استعداد نیست بلکه یک مهارت اکتسابی است؛ چرا که مغز هر چه بیشتر کار کند تقویت شده و عملکرد آن بهبود می یابد. خودپندارة مثبت ریاضی آمیزهای از لذتبردن از حل مسائل ریاضی، حس توان درک و فهم مفاهیم ریاضی، قدرت تمرکز طولانی روی مسائل ریاضی، حس داشتن استعداد خوب برای یادگیری ریاضی، آرامش از لحاظ گذراندن موفقیتآمیز درس ریاضی و حس اطمینان از عملکرد مطلوب در پاسخ به تستهای ریاضی تعریف شد. اگر توانستید سوال را حل کنید پاسخ را بسته و به سراغ حل سوالات بعدی بروید. 7- روز بعد از تدریس (یا اگر وقت داشتید و خسته نبودید در همان روزی که درس تدریس شده است) بعد از مطالعه جزوه ی کلاسی مستقیم بروید سراغ مثالهای کتاب که برای مبحث مورد نظر ارائه شده است و سعی کنید خودتان یکبار مثالها را حل راه های یادگیری سریع ریاضی کنید.

مهم نیست که برای درس ریاضی در چه موضوعی میخواهید تسلط پیدا کنید، بهطورکلی یادگیری زمان میبرد و هرکس روشهای مختلفی دارد که با آنها تمرین میکند. جزوه نویسی میتواند به یادگیری شما کمک زیادی بکند. 3. استفاده از تصاویر و نمودارها: استفاده از تصاویر و نمودارها میتواند به کودکان کمک کند تا مفاهیم ریاضی را بهتر درک کنند. همچنین بازنمایی تصویری از مسائل ریاضی میتواند به آنها کمک کند تا درک عمیقتری از ریاضی داشته باشند و حتی برای این کار از بخش متفاوتی از مغز خود استفاده کنند. معلمان باید برای رفع نیازهای همه دانش آموزان آموزش های متفاوتی ارائه دهند. اشتباهات محاسبه ای مهمترین مشکل دانش آموزان ایرانی در آزمون های ریاضی است. ضمن این که مدرسانه برای همکاری با مدرسین عزیز از فیلترهای سختگیرانه ای استفاده می کند که همین امر سبب می شود بهترین ها را در کنار خود داشته باشد. در مطالعه درس ریاضی بعضی از مباحث نسبت به سایر مباحث دشوار تر می باشند و تست های بیشتری نیز ار آنها در کنکور مطرح می شود و دانستن این مباحث به شما دانش آموزان در روند مرور و مطالعه ریاضی کنکور کمک می کند.در این مقاله از مشاوره کنکور به روش های مطالعه مرور ریاضی می پردازیم.

مطمئنا تمریناتی که در مدرسه حل میکنید به تنهایی کافی نیست و شما باید در منزل هم نمونه سوال حل کنید تا روند حل مسائل شما هم با سرعت و تسلط بیشتری پیش رود و با سوالات بیشتری آشنا شوید . 2009) از انواع مداخلات آزمایشی نتیجه گرفتند مداخلاتی به یادگیری بهتر دانشجویان کمک معنادار میکند که فعالیتهای خود-تنظیمی بیشتری در بردارد و در خلال آنها دانشجو بازخوردهای بیشتری به خود میدهد. هنگام آموزش مفاهیم ریاضی به کودکان ابتدایی از ریاضی اول، ریاضی دوم گرفته تا ریاضی پنجم و ریاضی ششم، تصاویر میتوانند ابزار مفیدی برای یادگیری باشند. بهطورکلی، ریاضیات ابتدایی بهعنوان یک موضوع اساسی در نظر گرفته شدهاست، زیرا ریاضی و استدلال، اساس علم و فناوری است، به همین دلیل مسئولان آموزشی بر مهارت دانشآموزان در مهارتهای محاسباتی و حل مسئله تأکید دارند. دانشآموزان را تشویق کنید تا دربارۀ مسائل ریاضی عمیقتر فکر کنند و تئوری پشت مسائل را درک کنند.

اگرهم معلم پایۀ دوم دبستان هستید، میتوانید با فاصله گرفتن از تخته سیاه و روی آوردن به روشهای عملی، در یادگیری ریاضی به دانشآموزان خود کمک کنید. به طور کلی روش مطالعه ریاضی به دو قسمت مهم تقسیم میشود و بخش عمده یادگیری برای دانشآموز در داخل کلاس شکل میگیرد و در خارج از کلاس با مرور و حل تمرینهای زیاد مهارتهای شما افزایش پیدا میکند. همین توجه زیاد سبب می شود که اغلب دانش آموزان با یک ذهنیت از پیش تعریف شده با ریاضی مواجه شده و در یادگیری آن دچار مشکل باشند. در واقع دانش آموز و یادگیری ریاضی مقابل هم قرار ندارند بلکه در کنار هم حرکت کرده و به شکل هیجان انگیزی رشد و پیشرفت می کنند. برای یادگیری ریاضی دوم، راههای مختلفی وجود دارد که والدین میتوانند در این زمینه به کودکان خود کمک کنند. هر فصل از ریاضی سال دوم، مبحثی جداگانه را به فرزندان شما آموزش میدهد؛ راهحلهایی برای تفریق و جمع دو رقمی، مسائل مربوط به هندسه، واحدهای اندازهگیری، دستهبندی اعداد در جدول، کسر و نمودار ازجمله مباحثی هستند که معلم به فرزندان شما آموزش میدهد.

حتما شده یه روز در کلاس غیبت کرده اید و سر امتحان دیده اید بیشتر سوالات دقیقا از آن مبحثی بوده که شما غیبت کردید و خوب یاد نگرفتید . حتما به سوالات دوستان خود هم توجه کنید چون ممکن است سوال آن ها ، سوال شما هم باشد. اگر سوالی و ابهامی داشتید حتما بپرسید . اگر بتوانید بهترین روش مطالعه ریاضی را پیدا کنید دیگر این درس برای شما سخت نیست و مسیر همواری پیش رویتان خواهد بود. چون اگر سر کلاس متوجه نشوید مکن است هیچ فرصت دوباره ای پیش نیاید تا شما بتوانید رفع اشکال کنید و سوال شما بی پاسخ خواهد ماند. اولین مرحله از مطالعه، یادگیری است كه میتوان گفت بهترین اصل است؛ زیرا تا درست و مفهومی یاد نگیریم، نمی توانیم سؤالات ریاضی را به درستی پاسخ دهیم؛ پس باید از تمام ابزارهای موجود برای یادگیری استفاده كنیم. با این حال، وقتی نوبت به یادگیری ریاضی میشود، لازمۀ اولیه داشتن تسلط قوی از اصول اولیه است، سپس میتوانید با تمرین، کلاسهای خصوصی، کتابهای کار، نکات و ترفندهای مفید، روی هر مفهومی کار کنید.

در اینصورت دیگر لازم نیست نگران پیدا کردن فرمول ها و نکات مهم در کتاب باشید. روش دوم: حل آزمونهای آزمایشی امسال و سالهای قبل مؤسسات مختلف: دیگر زمان آن رسیده است که هرچه را کاشتهاید، برداشت کنید. ریاضی یک درس به هم پیوسته است، به این معنا که هر کتاب ریاضی پیش نیاز کتاب سال بعد تحصیلی است، پس اهمیت یادگیری ریاضیات از همان دوره ابتدایی آغاز شده و هرچه پیش تر می رویم پر رنگ تر می شود. هرچه مهارتهای خود را در زمینههای تست زنی افزایش دهید، دقیقتر مطالعه کنید و مرور درستی داشته باشید به موفقیت نزدیکتر خواهید شد. برای هر تست ریاضی چقدر زمان دارید و چگونه باید زمان خود را مدیریت کنید؟ به عبارت بهتر صرفاً نکته و تست نباشد. 9. بهتر است در شب امتحان فضای جلسه امتحان نهایی را برای خود شبیه سازی کنید. ۶- به هنگام حل تمرین حدس بزنید که چگونه سؤال یا سؤالات مشابهی ممکن است در امتحان بیابید. ما در این مقاله به تمامی مباحث مربوط به یادگیری و آموزش در رابطه با ریاضی سال دوم پرداختیم.





:: بازدید از این مطلب : 36036
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: