پنج کارهای بسیار ساده ای که می توانید برای صرفه جویی در بازار طلای دبی انجام دهید
نوشته شده توسط : نت نیوز

 

دبی مال در مرکز دبی قرار گرفته و برای رفتن به آنجا راه سختی را در پیش نخواهید داشت و در اصل در خیابان فایننشال/Financial واقع شده است. بعد از آن، بخشی از آب خلیج فارس را تا آنجا کشیدند و در دل بیابان، دریاچه بزرگی درست کردند. مرکز خرید دبی مال یکی از فوق العاده ترین مراکز تجاری و تفریحی در سراسر جهان به شمار می رود که بخشی از برج خلیفه در دبی می باشد. در امارات متحده عربی واقع شده است (بزرگترین مرکز خرید دبی است ) و بخشی از مجتمع ۲۰ بیلیون دلاری داون تاون دبی است که شامل ۱۲۰۰ فروشگاه است. تمامی امکانات این مجموعه با کیفیت خیلی بالا و به صورت VIP ارائه میشوند که باعث شده سینما ریل دبی تبدیل به بزرگترین و مجهز ترین سینما های کل امارات متحده عربی شود. در نهایت، دبی به دلیل پویایی اقتصادی، فرهنگ گوناگون، مناظر طبیعی، شهربازیهای بزرگ، فروشگاههای بزرگ و امکانات گردشگری متنوع، یکی از مقصدهای گردشگری برجسته جهان است. در این مرکز تجاری بزرگ، حدود ۱۲۰۰ برند جهانی، اجناس برندی که دیگر مد نیست و در فروشگاههای شهر به فروش نرفته را با ۳۰ تا ۹۰ درصد تخفیف، به فروش میرسانند. یکی دیگر از امکانات این مجموعه هم بخش Real Junior است که مختص کودکان طراحی شده است. بالن سواری در دبی ممکن است یکی از کلاسیک ترین تجربه هایی باشد که می توانید تجربه کنید، زیرا با یکی از قدیمی ترین امکانات پروازی در ارتفاع بالایی از زمین هستید.

پرونده:Dubai Fountain from At The Top of Burj Khalifa.JPG - ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد در این صورت ممکن است برای جابه جایی در شهر دچار مشکل شوید و به راحتی نتوانید به دیدن جاذبه های دبی بروید یا اینکه مجبور به گرفتن تاکسی شوید که در این صورت باید هزینه زیادی را تقبل کنید. مترو بسیار ارزان است و اگر بتوانید در نزدیکی ایستگاه مترو اقامت کنید و پیاده خود را به ایستگاه برسانید، به هر نقطهای از شهر که خواستید با کمترین هزینه خواهید رفت. شما برای سفر به دبی و بازدید از دبی مال نیاز به ویزای توریستی دبی خواهید داشت که قصران گشت می تواند شما را در اخذ ویزای دبی یاری کند. تعداد زیادی از مردم دنیا ، چه مردم عادی و چه انسان های مهم و سرشناس در دنیا ، هر ساله برای بازدید از این شهر عازم کشور امارات متحده عربی میشوند . شرکت اعمار العقاریه یکی از بزرگترین شرکتهای توسعهدهنده ملک در دبی و امارات متحده عربی است و در بسیاری از پروژههای معروف دبی، از جمله برج خلیفه (Burj Khalifa) و برج العرب (Burj Al Arab) نیز نقش داشته است. اگر غذاهای عربی را چشیده باشید، متوجه نقش پررنگ ادویه در دستور پخت آنها شدهاید. کیدزانیا درواقع یک شهر بازی متفاوت موضوعی است که کودکان میتوانند در آن نقش مشاغل گوناگون را بازی کنند. آکوافان بیش از هفتاد بازی متنوع دارد که در طراحی آن ها شرایط همه از کودک 5 ساله تا بزرگسالان در نظر گرفته شده است. در مرکز خرید دبی مال انواع و اقسام برندهای معروف دنیا و همین طور بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه در حال فعالیت هستند علاوه بر خرید بازدیدکنندگان از این مرکز خرید می توانند از امکانات تفریحی بسیار زیادی که در آن وجود دارد بهره ببرند. این ساحل میتواند انتخاب خوبی برای خانوادهها باشد زیرا علاوه بر امکانات رفاهی متنوع، برای کودکان نیز محوطهی جداگانه با سرگرمیهای متناسب آنها دارد.

بسیاری از جاذبههای این پارک نیازمند این است که بچهها همراه با هم، کار گروهی انجام دهند و از مهارتهای خود برای هدایت کشتی یا راندن ماشین استفاده کنند. توصیه ای که درباره اسکی روی یخ دبی مال وجود دارد این است که همراه داشتن لباس گرم را فراموش نکنید. این جاذبه گردشگری خانوادگی همچنین به عنوان بهترین پیست اسکی سرپوشیده جهان در سالهای 2016 و 2017 برگزیده شده است. همچنین آبنمای دبی در کنار این مرکز خرید ساخته شدهاست. نمای برج خلیفه از ۲۴۳۴۸ قطعه شیشه تشکیل شدهاست که جمعاً مساحتی برابر با ۱۲۰۰۰۰ متر مربع دارد. دبی مال در امتداد جاده شیخ زاید و جنب برج خلیفه قرار دارد. شهربازی آی ام جی ورد بیش از ۲۰ هزار نفر در روز گنجایش دارد. بازدید از اماکن دبی مال یک ماجراجویی خارقالعاده است که توصیه میشود از دست ندهید. بازار قدیمی دبی یکی از محبوب ترین بازارهای شهر است که می توانید به صورت رایگان از آن بازدید کنید. یک فروشگاه سوغاتی نیز در هیستریا وجود دارد که میتوانید از آن اجناس ترسناک برای سوغات ببرید. بخشهای متنوع و جذاب مرکز خرید دبی مال مانند آکواریوم دبی، بازار طلای شکوهمند، سینما، زمین بازی یخی و رستورانهایش باعث میشود به سمت آن بروید و حتی اگر قصد خرید ندارید، از آن دیدن کنید.

این شهر بازی سرپوشیده مکانی بسیار جذاب برای بچه و حتی نوجوانها به شمار میرود، به همین دلیل در روز حدود بیست هزار نفر به این مکان رفت و آمد میکنند. اگر میخواهید یک روز در پارک بمانید، به خاطر بسپارید که یک کرم ضدآفتاب خوب همراه خود بیاورید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با امکانات دبی مال آشنا کنیم. خوشبختانه این فرودگاه امارات در تمامی نقاط، قسمتهایی را برای استراحت مسافران در نظر گرفته است تا بتوانند بین پرواز کمی ریلکس کنند.البته این امکانات فقط برای مسافران درجه یک نیست بلکه همه مسافران با پرداخت هزینه ورودی می توانند از آن استفاده کنند.این امکانات شامل غذای عالی، نوشیدنی، فضای راحت، وای فای با سرعت عالی و … هزینه دارد؟ این مقاله را در عرض چند دقیقه بخوانید اجاره خودرو در دبی تا بگویم. زعبیل، هفت طبقه دارد که در مجاورت دبی مال واقع شده و توسط یک پل عابر پیاده به مرکز خرید دبی مال متصل میشود. در طبقه اول فروشگاه بنگ اند اولافسن که شعبه یک شرکت دانمارکی کالاهای الکترونیکی است و محصولات صوتی، تصویری، تلویزیون و تلفن را می فروشد، وجود دارد. این شرکت بیش از ۲۰۰ پروژه در بیش از ۱۶ کشور جهان دارد و در صنعت ساخت و ساز و توسعه ملک در خاورمیانه و جهان به عنوان یکی از پیشگامان شناخته میشود. کابین های لوکس چشم دبی تجربه باورنکردنی را در اختیار مهمانان قرار می دهند و با تکنولوژی پیشرفته توسعه یافته اند.

موزه دبی که به عربی " متحف دبی " نیز نامیده می شود ، یکی از مناطق تاریخی ، سنتی و همچنین یکی از نقاط دیدنی و مهم کشور امارات متحده عربی در بین گردشگران شهرت یافته است که سالیانه تعدادی زیادی از توریست ها و مسافران را از ایران و مناطق داخل و خارج کشور امارات به سمت خود جذب می کند . سینما ریل این مال یکی از شعبه های سینما ریل دبی می باشد که به عنوان بزرگ ترین مجتمع سینمایی THX در امارات متحده عربی شناخته میشود. همچنین، شهر دبی یکی از مهمترین مراکز خرید جهان است و مجتمعات تجاری بزرگی مانند مجتمع تجاری دبی مال، مول دبی، و امارات مول در آن وجود دارد. در چند سال اخیر سواحل متعدد دبی مقصد بسیاری از مسافران شده است و ساحلگردی یکی از مهمترین تفریحات دبی شناخته میشود.. بسیاری از افراد تنها برای رفتن به این پارک آبی مهیج به دبی سفر میکنند. برا رفتن به Dubai Mall باید به محله ی مرکزی بروید. برای خرید لوازم خانگی و همچنین لوازم تزئینی در یک مکان، میتوانید به فروشگاه سه طبقه بلومینگدیل (Bloomingdale) یا گالری لافایت (Galeries Lafayette) از کشور فرانسه در «دبی مال» بروید. اگر هنوز بیدار هستید و می خواهید دقت بینایی خود را آزمایش کنید، بروید و یک دور تیراندازی در باشگاه تیراندازی جبل علی داشته باشید. زمانی که به بازار پارچه دبی میرسید، با معماری خاص و منحصر به فردی رو به رو خواهید شد. در سال ۲۰۱۲ به عنوان پربازدید ترین مرکز خرید و تفریحی جهان شناخته شد. ساخت این جزیره در سال ۲۰۰۱ آغاز شد و در سال ۲۰۰۸ به پایان رسید. به همین دلیل تصمیم گرفته شد که نمای جلوی هتل بدون شیشه باشد و از پوشش دو لایه ای یک صفحه پارچه ای سفید شفاف استفاده شود.

در محیط داخل چرخ و فلک، باید کاملاً از قوانین ایمنی پیروی شود و از رفتارهایی که می تواند خطر برای خود و دیگران ایجاد کند حتما خودداری شود. چرخ و فلک چشم لندن: این چرخ و فلک در سال ۲۰۰۰ افتتاح شد، ارتفاع این چرخ فلک ۱۳۵ متر و 32 کابین و ظرفیت ۲۵ مسافر می باشد. انواع وسایل بازی مانند چرخ فلک، سورتمه سواری، سفینه فضایی، سرسره های پیچ در پیچ، تونل ها و استخرها از امکانات لگولند هستند. سرسره انتقام ( Poseidon’s Revenge): حتی اسم این سرسره که سرسره انتقام خدای دریا نام دارد، شما را وسوسه می کند تا این بازی را امتحان کنید. اگر به فیلم های ترسناک و هیجان انگیز علاقه دارید، حتما هیستریا را امتحان کنید. جمیرا پلازا به هتل های معروف شهر نزدیک است و دسترسی به آن بسیار آسان است. بازارهای سنتی عربی که یک نمونه آن در طبقه همکف واقع شده دارای فروشگاه های جذاب طلا و جواهر، پوشاک سنتی عربی، صنایع دستی و … برنامه ریزی های زیر ساختی اصولی ایالات متحده عربی، دبی را به یکی از بی نظیر ترین شهرهای توریستی بدل کرده است ؛ دبی مال که در نزدیکی آسمان خراش خلیفه قرار دارد نیز یکی از جاذبه های بی بدیل امارات به شمار می رود.

اگرچه امارات متحده جز آن دسته از کشورها است که با کمبود آب در ارتباط است اما با این حال آکواریومی که در این منطقه وجود دارد آوازه ی آن در سراسر جها پیچیده است. هیستریا، خانه وحشتی است که در اتاق های آن ارواح شیطانی و موجودات ترسناک در انتظار شما هستند! قطعا با برج خلیفه دبی که آن را به عنوان بلندترین برج جهان می شناسند، جالب است بدانید که ساخت برج خلیفه یکی از مهمترین و بزرگترین پروژه های امارات متحده عربی به حساب می آید و بخش های متعدد و گسترده ای هم دارد. دبی یکی از شهرهای پرجمعیت و پرمنابع نفتی در امارات متحده عربی است و به عنوان یکی از مراکز تجارت، فرهنگ، و گردشگری جهان شناخته میشود. از نکات جالب و از دیدنی های دبی این است که در دبی مال شما می توانید برف هم ببینید ! نمایش فواره دبی از تراس های دبی مال و برج خلیفه امکان پذیر است هرچند که تماشای مستقیم آن از روی دریاچه و با قایق های سنتی، تجربه متفاوت تری خواهد بود! آیا میدانید تراس برج العرب از فنلاند به دبی حمل شده است؟ Dubai Mall Zabeel در سال ۲۰۱۹ با وسعت ۱۵,۰۰۰ متر مربع اضافه شد و عظمت این مرکز خرید را بیشتر از قبل کرد. در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد روبروی آکواریوم قرار دارد. در کجاهای دبی مراسم جشن سال نو برگزار میشه ؟

ضمن اینکه کلاس های اسکیت و هاکی روی یخ نیز در آن برگزار می شود. کندی لیشس که بزرگ ترین شیرینی فروشی امارات به حساب میآید، رو به روی آکواریوم قرار دارد. با دو بار تاخیر ، در ۴ نوامبر ۲۰۰۸ با حدود ۱۰۰۰ خرده فروشی افتتاح شد . دبی مال که یکی از بزرگ ترین مراکز خرید دنیاست، توسط شرکت توسعه املاک و مستغلات عمار ساخته شد و در نوامبر ۲۰۰۸ با ۴ طبقه و حدود ۱۲۰۰ فروشگاه به بهره برداری رسید. بر خلاف جوامع مالکیت آزاد که در آن مالکان مختلف از توسعه دهنده خرید می کنند. ساخت این پروژه با هدف توسعه و بهبود صنعت گردشگری در سال ۲۰۰۳ توسط شرکتی به نام پارکس آند ریزورتس آغاز شد. اگر گذرتان به دبی افتاد و به دنبال مجموعهای بودید که تمامی امکانات تفریحی را در خود جای داده باشد، حتما سری به دبی مال زیبا بزنید، مطمئنا ویژگیهای منحصر به فرد آن موجب خواهد شد که یک روز کامل را برای بازدید از آن کنار بگذارید. این مرکز تجاری در دبی مال به دلیل امکانات آن، مکانی بسیار محبوب برای گردشگران و خریداران در سراسر جهان است. آکواریوم دبی نیز یکی از جاذبههای کمنظیر در این شهر است که هنگام دبی گردی یک مکان مناسب برای بازدید گردشگران محسوب میشود. هنگام ورود به این مرکز خرید حیوانات خانگی خود نیاورید. با توجه به امکانات فوق العادهای که دبی مال برای بازدیدکنندگان خود در نظر گرفته است.

همانطور که گفتیم مرکز خرید دبی مال یکی از بهترین مراکز خرید دنیا است از همین مزایا و امکانات این مرکز خرید آنقدر زیاد و جامع است که بازدیدکنندگان را نه تنها برای خرید بلکه برای تفریح به سمت خود جذب می کند. گردشگران نیز می توانند از سوق طلا خرید کنند اما هر فردی تنها مجاز به حمل ۱۰ کیلوگرم طلا از گمرک خواهد بود. اندازه هر قرارداد یک کیلوگرم (۳۲ اونس) و حداکثر سفارش تا ۲۰۰ لات است. لازم نیست حتما اهل خرید باشید تا دبی مال برای تان جذاب جلوه کند؛ این فروشگاه مراکز تفریحی گوناگونی نظیر باغ وحش، آکواریوم، زمین یخی و… این فواره در دریاچه برج خلیفه هزاران جلوه از رقص نور و آب اجرا می کند و نمایش آن با ریتم موسیقی هماهنگ شده است. این مجموعه که جزئی از پروژه بزرگ برج خلیفه محسوب میشود یکی از جاذبههای محبوب گردشگران در دبی به شمار میآید که در کنار آبنمای معروف این شهر قرار دارد. پروژه دبی مال (Dubai Mall)، یکی از بزرگترین مجتمعهای تجاری جهان و مرکز خریدی بزرگ در دبی است. با توجه به اینکه دبی مال یکی از بزرگترین مجتمعهای تجاری جهان است، درآمد زیادی دارد. اعمار به عنوان یک شرکت چندملیتی، در بسیاری از کشورها شعبه دارد و در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین توسعهدهندگان ملک در جهان شناخته میشود.

به هرکودک برای شرکت در این مجموعه 50 کیدزوس تعلق میگیرد و باید برای گذراندن یک روز کامل نسبت به پولی که دارند برنامه ریزی کنند. در مرکز خرید اژدها۲ مجموعه رستورانها و سالنهای سینمای بزرگتری به نسبت اولی ساخته شده است، و برنامه محبوب برای بسیاری از علاقهمندان به شمار میآید. اگر با تور دبی علاءالدین تراول همراه شدید حتما با برنامه تور از دبی مال دیدن کنید تا با همهی قسمتهای این مرکز خرید جذاب آشنا شوید. صدای ریزش آب به همراه نور خورشید که از پنجرههای عظیم مجتمع بر سطح آبشار میتابد تجربهای شگفتانگیز را برای تماشاگران آبشار به همراه دارد.این آبشار مصنوعی عظیم که در آن آب در یک چرخه گردشی بر روی دیواری استوانهای شکل به قطر ۳۰ متر و ارتفاع ۲۴ متر میریزد از تمامی ۴ طبقه دبی مال قابل مشاهده است. بسیاری از گردشگرانی که از سراسر جهان همراه با تور دبی به این شهر سفر میکنند از این بازار دیدنی بازدید میکنند. با تور دبی قصران گشت می توانید از جاذبه های دیدنی دبی مال نیز دیدن کنید. اما اگر تمایلی به نزدیکی زیاد به آبزیان را ندارید می توانید سوار قایق های کف شیشه ای شوید! حتی اگر قصد خرید ندارید باز هم مرکز خرید دبی مال میتواند با تفریحاتی مانند تماشای کوسهها، غواصی در آکواریوم، گوش سپردن به موسیقی زنده و غیره برای شما جذاب باشد. سرگرمی هابه همینجا ختم نمی شود؛ تجربه اسکیت سواری روی یخ، از نزدیک دیدن موجودات دریایی آکواریوم، دبی دینو و آبشار دبی مال به اندازه کافی و برای تمام روزهای اقامت در دبی شما را سرگرم خواهد کرد.

پارک آبی آتلانتیس شامل بخشهای متفاوتی از جمله غواصی، آکواریوم، سرزمین شیرهای دریایی و… پروژههای اعمار شامل برج خلیفه (Burj Khalifa)، برج العرب (Burj Al Arab)، دبی مارینا (Dubai Marina)، دبی مال (Dubai Mall)، برج دبی (Dubai Creek Tower) و بسیاری از پروژههای دیگر در دبی و سراسر جهان میشود. همان طور که می دانید آکواریوم دبی در دبی مال واقع شده است و یکی دیگر از جاهای دبی است که که می توانید در آن دنیای شگفت انگیز زیر آب کشف کنید. در این سفر سعی کنید ضمن بازدید از مراکز خرید و مجموعههای تفریحی این شهر، از جاذبههای باستانی آن نیز دیدن کنید. دسترسی خوب به مرکز شهر، نزدیکی به هتل های لوکس و ترانسفر با کیفیت باعث شده اند که هر مسافری، از هر نقطه از دبی با سرعت و به راحتی، به این مرکز برسد. سقف بازار از چوب های درهم رفته تشکیل شده است و درون هر مغازه پارچه های رنگارنگی به چشم می خورند. شما باید برای بازدید از قبل با NBD امارات (بانک ملی امارات دبی) هماهنگ کنید و آنها گروههای کوچک 8-10 نفره را در یک زمان تشکیل میدهند. بازدید از این بنا و تماشای فضای داخلی زیبای آن، فرصتی برای آشنای با سبک زندگی حاکمان دبی است.

در این آکواریوم صدها گونه آبزی زندگی می کنند و از جمله حیواناتی که در این آکواریوم هستند می توان به کوسه ها و تمساح هایی که در آن وجود دارد نیز اشاره کرد. قفس شناور آکواریوم نیز تجربه ای مهیج است که می توان به داخل قفس رفته و وارد آکواریوم شوید. چندین درب ورودی در آن وجود دارد که اگر از درب اصلی آن وارد شوید، با هیبت عظیم یک دایناسور استخوانی رو به رو خواهید شد. مرکز خرید دبی مال یکی از دیدنیهای دبی است که عنوان بزرگترین مرکز خرید دنیا را دارد، این مجموعه به قدری وسیع است که اگر بخواهید تمام آن را ببینید به سه روز وقت احتیاج خواهید داشت. خرید کردن آن هم در شهری مانند دبی، لذتی متفاوت و بینظیر دارد. علاوه بر سوپرمارکت بزرگ گرندیوس (Grandiose) که طیف وسیعی از کالاهای فرانسوی را عرضه میکند؛ میتوانید از برندهایی مانند پراجکت ایکس پاریس، نئون استارفیش، جیشاک و… این مرکز خرید جزو پروژه های عظیم برج خلیفه دبی محسوب می شده و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دبی می باشد. برج خلیفه نهمین ساختمان گران قیمت در دنیاست به همین خاطر آتش گرفتن آن جزو اخبار مهم دنیا خواهد بود. بازار طلای دبی از جمله بازارهای قدیمی است که اهمیت آن فقط به خاطر خرید و فروش نیست، بلکه بازدیدهای زیادی که از آن انجام می شود هم دارای ارزش هستند. در بازار طلای دبی انواع مختلفی از طلای خلیجی و عربی وجود داره که در حجم و اندازه های بزرگی طراحی و ساخته شدن. مدرسه مورد نظر در بازار طلای دبی ساخته شده و زمان تاسیس آن به سال 1890 باز می گردد. این مجموعه تفریحی در طبقه سوم مرکز خرید قرار گرفته است؛ و دسترسی به آن بسیار ساده است.





:: بازدید از این مطلب : 36374
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: