نوشته شده توسط : نت نیوز

تصویر

متخصص قلب و عروق

پزشکی قرن هاست که یکی از تاثیرگذارترین علوم بوده و نقش قهرمانانه آن در زندگی بشر به اثبات رسیده است. فردی که برای زنده ماندن تلاش می کند گاهی با مشکلاتی مواجه می شود که زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد و گاهی با خطر مواجه می شود. در چنین حالتی هزاران سال علم پزشکی به او کمک می کند.

علم پزشکی یکی از مؤثرترین علوم تمام دوران بوده است و نقش شجاعانه آن در زندگی بشر خود را ثابت کرده است. فردی که برای زندگی تلاش می کند، گاهی با مشکلاتی مواجه می شود که زندگی او را تحت تاثیر قرار می دهد و گاهی با خطر مواجه می شود. در چنین شرایطی علم پزشکی چند هزار ساله به او کمک خواهد کرد.

همه جستجوها و نتایج تحقیقات در طول تاریخ اکنون با یک تماس برای بیماران به راحتی قابل دسترسی است. در حال حاضر، قلب و عروق یکی از مهم ترین حوزه های علم پزشکی است. البته علم پزشکی در هر حال با سلامت انسان ارتباط دارد و همین موضوع بر اهمیت آن می افزاید.

با این حال، زندگی مدرن امروزی و شهرهای شلوغ پر از دود و دود، در کنار رژیم های غذایی ناسالم و افزایش خطر ابتلا به بیماری های مادرزادی، بیماری های قلبی را به یکی از علل اصلی مرگ و میر تبدیل کرده است. به همین دلیل است که ما قلب را یکی از مهمترین آنها می دانیم. به همین منظور تصمیم گرفتیم این مقاله را به معرفی یک متخصص قلب خوب و نحوه رزرو نوبت با متخصصین قلب در ارومیه اختصاص دهیم. با ما بمان.

Afb

متخصص قلب چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است متخصص قلب و عروق را بشناسید و وظایف او را به وضوح توضیح دهید. انواع تخصص های مرتبط با قلب نیز می تواند باعث سردرگمی شود. بنابراین شناخت آنها به شما کمک خواهد کرد. در واقع متخصص قلب یک پزشک است که پس از گذراندن یک دوره عمومی ۷ ساله در آزمون دستیاری قبول شده و در دوره تخصصی قلب و عروق پذیرفته شده و به مدت ۴ سال در این رشته تحصیل کرده است. متخصصان قلب و عروق دانش لازم برای تشخیص و درمان بیماری های قلبی را کسب کرده و در دوره های آموزشی تخصصی مهارت خود را افزایش داده اند.

هنگامی که به متخصص قلب و عروق مراجعه می کنید، پس از طی مراحل تشخیصی، روند درمان با اقدامات متعدد آغاز می شود. در ابتدا متخصصان قلب و عروق با گرفتن سابقه خانوادگی، گرفتن صداهای قلب، بررسی فشار خون و ... سعی در تشخیص مشکلات قلبی بیمار دارند. اگر نتایج به دست آمده 100٪ مطمئن نباشد، بیمار می تواند آزمایش های تشخیصی بیشتری را انجام دهد. برای مثال، الکتروکاردیوگرافی یا ثبت امواج الکتریکی قلب، یکی از ارزشمندترین کارهایی است که یک متخصص می تواند برای تشخیص مشکلات قلبی انجام دهد.

امواج طبیعی قلب دارای الگوی خاصی هستند که با مشکلات قلبی تغییر می کند. بنابراین با بررسی امواج قلب می توان مشکلات قلبی را تشخیص داد. اکوکاردیوگرافی که نوعی بررسی سونوگرافی عملکرد با استفاده از امواج صوتی است، می تواند در تشخیص موارد خاصی از جمله برون ده قلبی و تشخیص پریکاردیت نیز موثر باشد.

تفاوت بین پاتولوژیست و متخصص قلب

نکته مهمی که باید بدانید این است که متخصص قلب با جراح قلب متفاوت است. جراح قلب کسی است که پس از گذراندن دوره 7 ساله پزشکی عمومی، به مدت 5 سال در رشته جراحی قلب تحصیل کرده و دانش و مهارت های لازم را کسب کرده باشد. جراح قلب می آموزد که روش های تهاجمی را برای اصلاح مشکلات قلبی انجام دهد. در این میان متخصصان قلب و عروق بیشتر بر روی تشخیص بیماری قلبی و درمان آن با استفاده از روش های غیرتهاجمی تمرکز دارند. هر متخصص قلب می تواند با گذراندن یک دوره فوق تخصصی 2 تا 3 ساله در یکی از تخصص های زیر صلاحیت داشته باشد:

متخصص قلب و عروق

متخصص قلب و عروق تهاجمی

متخصص قلب و عروق کودکان

متخصص الکتروفیزیولوژی قلب

گاهی لازم است برای تکمیل درمان خود به یکی از متخصصین قلب مراجعه کنید.

ویژگی های یک متخصص قلب و عروق خوب

یک متخصص قلب خوب برای ارائه بهترین خدمات به بیماران خود باید ویژگی هایی داشته باشد که او را از همکارانش متمایز کند. البته همه پزشکان از هیچ تلاشی برای بیماران خود دریغ نمی کنند. اما گاهی اوقات برخی از پزشکان می توانند بهتر از دیگران باشند. ما به برخی از ویژگی های یک پزشک خوب قلب اشاره کرده ایم:

یک متخصص قلب خوب قبل از هر چیز باید دانش کافی برای تشخیص و درمان بیماری ها را داشته باشد. بارها شنیده ام که تشخیص اشتباه پزشک منجر به درمان نادرست و آسیب بیشتر به بیمار شده است یا ناآگاهی از بیماری او را از درمان باز داشته است. بنابراین، توانایی تشخیص و درمان بیماری اولین وظیفه یک متخصص قلب خوب است. برای اطمینان، می توانید از بیماران قبلی دکتر بپرسید یا نظرات مشتریان را در اینترنت بخوانید.

زمان برای بیماری قلبی مهم است. به طور کلی بیماران مبتلا به مشکلات حاد قلبی نمی توانند برای مدت طولانی در صف بایستند. گاهی اوقات متخصص قلب به دلیل تخصص و آموزش بالا نمی تواند تا چند ماه به بیمار مراجعه کند. در این مورد، چنین پزشکی یک متخصص قلب خوب برای یک بیمار حاد قلبی در نظر گرفته نمی شود. بلکه باید پزشکی پیدا کند که او را معاینه کند و در اسرع وقت درمان را شروع کند.

وقت شناس بودن و خوش اخلاق بودن از دیگر ویژگی های پزشک خوش قلب است. لغو قرار ملاقات و از دست دادن وقت مطب برای بیماران قلبی عروقی لذتی ندارد.

اگر متخصص مورد نظر شما دارای شبکه گسترده ای از پزشکان، متخصصین قلب، جراحان قلب و پزشکان متخصص باشد، می تواند در صورت نیاز و هر مشکلی که باشد بلافاصله شما را به پزشک مناسب ارجاع دهد. می توان آن را به سرعت حل کرد. بنابراین این نیز یکی از ویژگی های یک متخصص قلب خوب است.

قرعه کشی

بهترین پزشکان قلب ارومیه دکتر. ارائه یبدا و قرار ملاقات

یکی از طاقت‌فرساترین و سخت‌ترین مراحل در روند درمان، همیشه فرآیند نوبت دهی بوده است. چند وقت پیش برای گرفتن نوبت از یک متخصص قلب خوب در یک بیمارستان معتبر، باید صبح زود به بیمارستان می آمد و در یک صف طولانی ایستاده بود و این روند هر بار تکرار می شد. time امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و نقش مهم اینترنت در دنیای امروز، برنامه ریزی به صورت آنلاین و از طریق سایت و همچنین بسیاری از کارهای دیگر انجام می شود.

اگر ساکن شهر ارومیه هستید و به دنبال متخصص قلب و عروق در ارومیه می گردید، سایت دکتریاب می تواند به شما کمک کند. در واقع Doctorab یک موتور جستجوی آنلاین است که به شما کمک می کند پزشک مورد نظر خود را پیدا کنید. در این وب سایت فیلترهایی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها پزشک مورد نظر خود را پیدا کنید. به عنوان مثال اگر در ارومیه به دنبال متخصص قلب و عروق هستید، در رشته «انتخاب تخصص» متخصص قلب و در قسمت انتخاب شهر ارومیه را انتخاب کنید. به این ترتیب لیستی از چندین متخصص قلب ارومیه به شما نشان داده می شود که می توانید از بین آنها انتخاب کرده و به صورت آنلاین نوبت بگیرید.

رزرو آنلاین دکتراب دارای چندین مزیت است که آن را به یک وب سایت مفید تبدیل می کند. به عنوان مثال یکی از مهمترین مزایا صرفه جویی در انرژی و زمان است. با استفاده از این سیستم نیازی نیست که با یک مقاله مشورت کنید و منتظر نوبت خود باشید. در ضمن، می توانید در هر زمان، چه در روز و چه شب، قرار ملاقات بگذارید. علیرغم اینکه مشاوره حضوری فقط در زمان های خاصی امکان پذیر است. علاوه بر این، می توانید با سابقه و مشخصات پزشک مورد نظر خود در Dr.Find مشورت کنید. به عنوان مثال، هر متخصص قلب در ارومیه صفحه‌ای دارد که در آن مشخصات، آدرس، مخاطبین و نظرات مشتریانش ثبت می‌شود. انتخاب یک متخصص قلب خوب در این راه آسان تر خواهد بود.

بیماری های شایع قلبی عروقی

در میان بیماری‌های قلبی، برخی از آن‌ها شایع‌تر از سایرین هستند و در درصد زیادی از مردم دیده می‌شوند. اطلاع از این بیماری ها می تواند هشداری برای آگاهی از آنها و یافتن یک متخصص قلب خوب باشد. در زیر به برخی از این بیماری های رایج اشاره شده است:

حمله قلبی یا انفارکتوس

سکته مغزی یا حمله قلبی که بارها درباره آن شنیده اید، یکی از شایع ترین بیماری های قلبی است که به طور مکرر اتفاق می افتد. این بیماری زمانی رخ می دهد که خون رسانی به قسمتی از قلب با مشکل مواجه شود. از شریان های اصلی قلب، شاخه ای به نام «رگ کرونری» جدا می شود که وظیفه خون رسانی به بافت قلب را بر عهده دارد. لخته یا انسداد در این رگ های خونی می تواند باعث سکته شود.

آریتمی قلبی

آریتمی ضربان قلب نامنظمی است که باعث مشکلاتی در پمپاژ خون و در نتیجه کارایی قلب می شود. برخی از ریتم های قلب می تواند کشنده باشد.

حمله قلبی

نارسایی احتقانی قلب در واقع شامل تمام مشکلاتی است که در آنها ظرفیت پمپاژ خون قلب کاهش می یابد. در این بیماران اکسیژن مورد نیاز بدن داده نمی شود و مشکلات زیادی برای آنها به وجود می آید.

بیماری های دریچه قلب

اگر دریچه های قلب به درستی باز و بسته نشوند، خون به درستی از داخل حفره های قلب یا داخل محفظه قدامی جریان نمی یابد. به این ترتیب در خون رسانی با مشکل مواجه می شود و بیمار باید با مشکلات دیگری نیز مواجه شود.

بیلد

اخرین حرف

هر بیماری قلبی شایع نیاز به توجه جدی و ارجاع به یک پزشک خوب دارد. اگر بستگان نزدیک شما به این بیماری ها مبتلا هستند، باید به طور مرتب توسط متخصص قلب و عروق نیز معاینه شوید تا از عدم ابتلا به این بیماری مطمئن شوید. در این مقاله به معرفی وظایف متخصص قلب و همچنین بررسی بیماری های شایع قلبی پرداخته ایم. همچنین در سراسر ایران دکتر. جهت نوبت دهی آنلاین کلبا ارومیه و سایر پزشکان دکتر. شما با وب سایت یاب آشنا شدید. با مراجعه به این صفحه می توانید به راحتی و با چند کلیک نوبت رزرو کنید.





:: بازدید از این مطلب : 162650
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: